آغاز محاکمه سران نظام قذافی در لیبی

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۱۳۷۴۱ سرخط اخبار

 

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید نوشت: دادگاه شهر الزاویة در لیبی روز پنج شنبه شاهد آغاز بزرگ ترین جلسه محاکمه رهبران نظام سابق لیبی بود که به اتهام جرایم مختلفی از جمله تحریک به کشتار تظاهرکنندگان در زمان انقلاب لیبی محاکمه می شوند.
منابع قضایی در دادگاه الزاویة اعلام کردند که 42 تن از رهبران نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به اتهام تحریک به کشتار تظاهرکنندگان، اختلاس و هدر دادن اموال دولتی محاکمه می شوند.

از سوی دیگر، افراد مسلح ناشناس به مقر شبکه ماهواره ای "العاصمه" در منطقه "قرجی" در مرکز طرابلس یورش برده و رئیس این شبکه و سه تن از کارمندان آن را ربودند و تعدادی از تجهیزات فنی را تخریب کردند.

یکی از روزنامه نگاران که در این شبکه فعالیت می کند، اظهار کرد: ده ها تن از افراد مسلح به ساختمان این شبکه یورش برده و کارمندان آن را کتک زده و تجهیزات فنی را تخریب کردند.

این منبع که خواست اسمش فاش نشود، اظهار کرد: افراد مسلح جمعه الاسطی، رئیس شبکه "العاصمة" و نبیل الشیبانی، مدیر اجرایی این شبکه و محمد الهونی و محمود الشرکسی، دو مجری این شبکه را ربوده و به مکانی ناشناس بردند.

یکی از عکاسان این شبکه دو ماه قبل از سوی نیروهای امنیتی کنگره ملی لیبی مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت.

شبکه "العاصمة" در بیان مسائل مربوط به اوضاع لیبی از جسورترین شبکه های ماهواره ای به شمار می آید که معمولا مسئولان و ببیندگان این شبکه را به در پیش گرفتن سیاست های تحریک آمیز متهم می کند.

در مقابل کمیته حقوق بشر در پارلمان لیبی عصر پنج شنبه با صدور بیانیه ای به شدت از یورش نیروهای مسلح به مقر شبکه العاصمة انتقاد کرد.

کمیته مذکور با بیان اینکه این اقدام نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است، لغو محاصره این شبکه و آزادی کارمندان آن را خواستار شد.

 

کلید واژه ها: لیبی


نظر شما :