واکنش حزب الله لبنان به مرگ چاوز

۱۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۱۳۷۰۲ سرخط اخبار

 حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تمام جهانیان و مستضعفان، دوستی را از دست دادند که زندگیش را وقف مظلومان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما دوستی عزیز و حامی وفاداری را از دست دادیم که زندگیش را وقف مظلومان و مستضعفان کرد و مدافع شجاع کشورهای جهان سوم و حقوق آنها برای پیشرفت و تعالی بود.

در این بیانیه آمده است: نمی توان حمایت صادقانه رئیس جمهور فقید ونزوئلا را از لبنان در برابر دشمن صهیونیستی فراموش کرد که در تجاوز ژوئیه 2006 به لبنان به زیباترین شکل آشکار شد. همچنین ملت های عربی و اسلامی نمی توانند حمایت شجاعانه او را از حق ملت فلسطین برای آزادشدن از دست اشغالگران و حق ایران برای برخوردار شدن از فناوری صلح آمیز هسته ای فراموش کنند.

در بیانیه حزب الله آمده است: چاوز سدی محکم در برابر سیاست های امپریالیستی آمریکا بود و با دولت های آمریکا که یکی پس از دیگری آمدند سازش نکرد و تسلیم فشارها و تطمیع آنها نشد و ثابت کرد که کشورها می توانند بدون آن که سرسپرده آمریکا باشند در مسیر استقلال و پیشرفت حرکت کنند.

حزب الله ابراز امیدواری کرد دوستان چاوز بتوانند راه او را برای محافظت از آزادی و استقلال و رفاه ملت ونزوئلا و حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان ادامه دهند و خط مشی او را در زمینه مقابله با توطئه های آمریکا و صهیونیسم حفظ کنند.

کلید واژه ها: لبنان بیانیه آمریکا


نظر شما :