تهدید ایران از سوی امریکا در جلسه شورای حکام

۱۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۸ کد : ۱۹۱۳۶۷۳ سرخط اخبار

فرستاده آمریکا به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: «ما عمیقاً نگران تعهد بی وقفه ایران به فریب، سرکشی و تأخیر هستیم.»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایالات متحده روز چهارشنبه به ایران هشدار داد که اگر نتواند نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را برطرف کند، با انزوا و فشار بیشتر بین المللی مواجه خواهد شد.

بنابراین گزارش، «ژوزف ماکمانوس»، فرستاده ایالات متحده به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرد که یکی از آنها نصب سانتریفیوژهای جدید بوده است.

وی اظهار داشت: «ما عمیقا نگران تعهد بی وقفه ایران به فریب، سرکشی و تاخیر هستیم.» ماکمانوس این سخنان را خطاب به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و پشت درهای بسته گفته است.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفته است که ایران اگر به وظایف خود عمل نکرده و نگرانی های شورای حکام را برطرف نکند، به استقبال انزوا، فشار و بیرون افتادن از جامعه بین المللی می رود.

غرب و در راس آن ایالات متحده، مستمرا اتهاماتی را علیه برنامه هسته ای ایران مطرح می کنند اما ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.


نظر شما :