واکنش وزیر خارجه کانادا به اظهارات اردوغان

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۳ کد : ۱۹۱۳۵۶۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه کانادا در آستانه سخنرانی خود در کنفرانس سالانه آیپک، از اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه که صهیونیسم را برابر با جنایت علیه بشریت توصیف کرده است، انتقاد کرد و این سخنان را بی فایده خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان برد» وزیر امور خارجه کانادا روز گذشته (یکشنبه) و در آستانه سخنرانی خود در کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به «آیپک» در واشنگتن، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، از اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه که اخیرا ضمن یک سخنرانی در مجمع «ائتلاف تمدن ها» سازمان ملل در وین، صهیونیسم را برابر با جنایت بشری توصیف کرده است، انتقاد کرد.

وزیر خارجه کانادا در این باره اعلام کرد: ما چنین اظهاراتی را محکوم می کنیم و این سخنان در شرایط فعلی منطقه فوق العاده بیهوده و بی فایده است.

وزیر خارجه کانادا همچنین به دولت خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورتی که فتح به حماس بپیوندد و یک دولت وحدت ملی تشکیل شود، این تشکیلات بخش قابل توجهی از کمک های کانادا را از دست خواهد داد.

* تاکید کانادا بر ارزش ادامه رویکرد دیپلماتیک در برابر ایران

برد در ادامه مصاحبه خود به موضوع مذاکرات اخیر گروه 1+5 با ایران در آلماتی قزاقستان اشاره کرد و گفت که از دیدگاه او ادامه اقدامات دیپلماتیک احتمالی در برابر ایران ارزش دارد.

این مقام آمریکایی ضمن تاکید بر اهمیت ادامه دیپلماسی در برابر ایران، درباره پیامدهای ناشی از اقدام نظامی یک جانبه رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز هشدار داد و اعلام کرد که: بدیهی است که ما نمی خواهیم شاهد چنین اقدامی از سوی اسرائیل باشیم. نگرانی های حقیقی در این بین وجود دارد.

کلید واژه ها: کانادا


نظر شما :