پیام کیم به اوباما: به من زنگ بزن

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۱۳۵۴۸ سرخط اخبار

ستاره سابق بسکتبال آمریکا بعد از بازگشت از کره شمالی پیام «کیم جونگ اون» به «باراک اوباما» را از طریق رسانه ها به وی تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیس رادمن ستاره سابق بسکتبال آمریکا که به کره شمالی سفر کرده بود پس از بازگشت از این کشور در مصاحبه با شبکه ABC آمریکا گفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرده است که کشورش خواهان جنگ نیست.

این بسکتبالیست سابق آمریکایی به نقل از رهبر کره شمالی تاکید کرد که کیم به بسکتبال بسیار علاقمند است و من هم گفتم که اوباما نیز عاشق بسکتبال است. بیایید هم اکنون از این نقطه مشترک کار خود را شروع کنیم.

رادمن گفت: پیام کیم جونگ اون به رئیس جمهور آمریکا این بود که به او زنگ بزند. این تنها کاری است که کیم از اوباما درخواست کرد.

دنیس رادمن، کیم جونگ اون را بسیار افتاده و در عین حال بسیار قدرتمند خواند. این بسکتبالیست سابق آمریکایی تاکید کرد؛ رهبر کره شمالی عاشق قدرت است. وی عاشق کنترل کردن است.

دنیس رادمن در طی سه روزی که در پیونگ یانگ بود با کیم جونگ اون ملاقات کرد و با وی به تماشای یک بازی بسکتبال نشست.

دنیس رادمن همچنین در ضیافت شام رهبر کره شمالی حضور یافت.

وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از این میهمانی از سفر رادمن به کره شمالی نیز انتقاد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اردوگاههای کار اجباری زندانیان در کره شمالی گفت؛ ما نیز همین کار را در کشور خود انجام می دهیم اما به شیوه ای دیگر.

رادمن اضافه کرد که سفر وی بیش از یک نمایش تبلیغاتی بوده است.

دنیس رامن افزود: آنچه که من انجام دادم، یک اقدام تاریخی بود. می خواهم بازگردم و یک کار را انجام دهم و آن فهم بیشتر این است که چه اتفاقی واقعا رخ می دهد.

وی در پایان مصاحبه خود گفت؛ از من متنفر نباشید.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :