ادعای حضور سپاه پاسداران در غزه

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۹۱۳۵۱۴ سرخط اخبار

بر اساس یک گزارش امنیتی اطلاعاتی که روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر کرده است تعدادی از اعضای سپاه پاسداران برای کمک و آموزش استفاده از سلاح های جدید به اعضای جنبش های مقاومت فلسطین دروارد غزه شده اند.

 
به گزارش شفاف، روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی اسرائیلی و منابع سیاسی غربی نوشت: هم اکنون تعداد زیادی از اعضای سپاه پاسداران در غزه به سر می برند که از طریق تونل های موجود میان مصر و غزه وارد این منطقه شده اند.
 
در همین راستا پایگاه خبری اسرائیلی " واللا " در مطلبی نوشت: مقاماتی از سپاه پاسداران ایران که هم اکنون در غزه حضور دارند متخصصانی در زمینه های ساخت موشک و پرتاب آن هستند و در حال کمک به حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تولید موشک های با برد بلند هستند.
 
بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های اسرائیلی این افراد از یک ماه پیش در غزه به سر می برند. بر اساس این گزارش ها حماس اخیرا تعدادی از موشک های با برد بلند را با کمک همین متخصصان سپاه آزمایش کرده است.
 
 
روزنامه " یسرائیل هایوم " نیز به نقل از منابعی از رسانه های فلسطینی نوشت: یکی از رهبران حماس اخیرا از نتایج آزمایش اخیر موشک هایی که که با کمک کارشناسان ایرانی در این زمینه جمع آوری شده اند ابراز رضایت کرد.
 
برخی دیگر از رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند کارشناسان نظامی از ایران در سال گذشته میلادی در غزه و صحرای سینا مصر فعالیت می کردند و بر ساخت سامانه های پرتاب موشک نظارت داشتند. همچنین حماس ده ها نفر از مبارزان خود را برای آموزش به ایران فرستاده است.

کلید واژه ها: حماس سپاه


( ۳ )

نظر شما :