اتهام دوباره اعراب به ایران

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۴:۴۱ کد : ۱۹۱۳۴۴۰ سرخط اخبار
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با حمایت از امارات و آنچه اشغال جزایر سه گانه ایرانی خواند، بار دیگر در ادعایی تکراری تهران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عضو این شورا متهم کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیح فارس درگفتگو با روزنامه الرای کویت ، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عضو این شورا متهم کرد و مدعی شد: این موضع (ایران) بیانگر نیات طبیعی نیست بویژه که همه علائم و سیگنال های ارسالی از ایران تاکید می کند که تمایل به برقراری روابطی طبیعی و همکاری واقعی و ثمربخش با کشورهای شورای همکاری ندارد؛ خصوصا که (ایران) جزایر وابسته به امارات (جزایر سه گانه ایرانی) را همچنان در اشغال دارد و حل وفصل مشکل به شیوه های دیپلماتیک یا از طریق داوری بین المللی را نمی پذیرد و برادران در امارات وحتی جامعه بین المللی را با سفر مسئولان خود به این جزایر به چالش می کشد.
 
این ادعاها در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها بر تعلق جزایر سه گانه ایرانی به خاکش تاکید و آن را جزو لاینفک خاک ایران برشمرده و در عین حال بر حل سوء تفاهمات موجود، آن هم بین دو کشور ایران و امارات تاکید کرده است.
 
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ادامه ادعای خود افزود: چیزی که موضع نامناسب ایران درقبال کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) را تقویت می کند این است که این کشور به دخالت در امور داخلی کشورهای شورای همکاری ادامه می دهد و تهدیدات مستمر درخصص بستن تنگه هرمز می کند و اوج همه اینها، موضع عجیب ایران وقتی بود که درج اوضاع سوریه و بحرین در برنامه کاری نشست خود با گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای خود را پیشنهاد کرد.
 
این ادعای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشورها در حالی مطرح می شود که ایران به کرات و بر اساس اصول سیاست خارجی خود اعلام کرده که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند. این در حالی است که عربستان آشکارا در امور داخلی بحرین، سوریه و ... دخالت و حتی اقدام به اعزام نیروهایش به بحرین برای سرکوب اعتراضات مردمی کرده، اما هیچ گاه با اعتراض اعضای این شورا در این زمینه مواجه نشده است.

 


نظر شما :