اشتون: طرح ما پیشنهاد ایران را دربرمی‌گیرد

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۹۱۳۳۷۲ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: طرح اصلاح شده ۱+۵ پیشنهادهای ایران را نیز در بر می گیرد.

به گزارش فارس از آلماتی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از مذاکرات ایران و 1+5 برگزار شد، با اشاره به بیانیه مشترک ایران و 1+5 که طی آن توافق شده کارشناسان در 18 مارس در استانبول یکدیگر را ببینند، گفت: 5 و 6 آوریل نشست مجددی در آلماتی بین ایران و 1+5 برگزاری خواهد شد.

وی افزود: به دنبال راه حلی هستیم که در چارچوب «ان پی تی» باشد.

اشتون با اشاره به اینکه 1+5 طرحی اصلاح شده به طرف ایرانی ارائه داده که سازنده بوده و همچنین نگرانی های بین المللی را در آن انعکاس می دهد، خاطرنشان کرد: در این طرح اصلاح شده پیشنهادات ایران نیز لحاظ شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص اینکه چه پیشنهادی از سوی 1+5 به ایران ارائه شده؟ گفت: من نمی توانم درباره جزئیات طرح سخنی بگویم، چرا که می خواهیم اولا فرصتی به ایران بدهیم که در مورد طرح مطالعه کند و دیگر اینکه کارشناسان باید درباره آن بحث و بررسی داشته باشند لذا بهتر است بگذاریم این فرآیند روند خود را طی کند.

وی درباره مذاکرات امروز نیز اظهار داشت: نسبت به نگاه مثبت طرف ایرانی امیدوارم. ما تلاش بسیاری کردیم تا به نتایج ملموسی برسیم و اعتمادسازی کنیم و پیش برویم.درست است که آقای جلیلی نگاه مثبتی دارند اما باید به نتایج نگاه کنیم و ببینیم کارشناسان چگونه نظر می دهند.

اشتون در خصوص تعطیلی فردو نیز اظهار داشت: من در مورد طرح 1+5 جزئیاتی ارائه نمی دهم.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با جلیلی گفت: امروز با جلیلی دیداری دو جانبه داشتم تا تصمیم بگیریم که چطور پیش برویم. 1+5 می خواهد در مسیر اعتمادسازی مثبت باشد.


نظر شما :