لاریجانی در هند: هدف مخالفت با ایران هسته ای است

۰۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۳۲۸۶ سرخط اخبار

رییس مجلس با بیان اینکه مخالفان برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به دنبال جلوگیری از تولید سلاح هسته ای نیستند، تاکید کرد: آنها به دنبال جلوگیری از جابجایی قدرت در عرصه بین المللی است.

 

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در جمع تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی هند در بمبئی افزود: بعضی از کشورهای زورگو در جهان هرچند وقت یک بار موج رسانه ای ایجاد می کنند که ایران پای میز مذاکره بیاید چون می خواهند ایران انرژی هسته ای صلح آمیز داشته باشد ولی به سمت سلاح نرود.
وی با تاکید بر اینکه کشورهای سلطه جو حقایق را بیان نمی کنند، یادآور شد: در مدتی که در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 حضور داشتم، جدا از چنین بحث های رسانه ایی، در گفت وگوهای جدی با آنها می دیدم، مساله اصلی آنها سلاح هسته ای ایران نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح نیست و آن را جایز نمی داند، افزود: حتی به طرف های مذاکره کننده گفته شد که حاضریم این فتوا را به عنوان یک سند در سازمان ملل ثبت کنیم؛ پس آنها دیگر دنبال چه چیزی هستند؟
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران و هند دو کشور مهم منطقه هستند که با داشتن استقلال، دموکراسی قوی دارند، افزود: کشورهای سلطه جو نگران این موضوع هستند که ایران و هند نقش مهمی در منطقه داشته باشند و از این طریق مانع از اجرای برنامه های آنها شوند بنابراین می خواهند با یک تیر دو هدف بزنند.
وی به پشت صحنه حضور سلطه گران در عراق و افغانستان اشاره و خاطرنشان کرد: آنها در حالی ادعای مبارزه و تلاش برای از بین بردن تروریست ها در این مناطق را می کنند که در پشت صحنه، با سازمان ها و گروه های تروریستی همکاری و برنامه ریزی می کنند. مدعیان مبارزه با تروریسم، نه تنها هیچ یک از اهداف عنوان شده از سوی خود در مبارزه با تروریسم ها را اجرا نکردند بلکه وضعیتی را در افغانستان ایجاد کردند که اکنون این کشور به مخروبه ای تبدیل شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه به اهداف کشورهای غربی به رهبری آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: استراتژی آنها این است که گلوگاه های انرژی جهان را در دست بگیرند.  آنها به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند مانع از توسعه کشورهای شرقی شده و یا آینده آنها را در دست خود بگیرند. البته آنها موفق شده اند در بعضی موضوع ها با تعدادی از کشورهای شرقی انرژی خیز دست نشانده خود، به موفقیت هایی برسند اما درباره ایران هیچ وقت موفق نشده و نخواهند شد.
لاریجانی در ادامه به تحریم های مختلف اعمال شده علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: باید به این نکته توجه کرد که دلیل اعمال تحریم های مختلف، دشمنی با ایران نیست.
رییس مجلس به رفتار متناقض برخی کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهایی که نسبت به ایران سر و صدای زیادی به راه می اندازند، در پشت صحنه، پیغام های دیگری به ایران می دهند زیرا به دنبال منافع خود هستند و کاری به کشورهای دیگر ندارند.

کلید واژه ها: مجلس سلاح


نظر شما :