بازداشت بنیانگذار لشگر گنجوی

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۹۱۳۱۲۳ سرخط اخبار
سرکرده گروهک منحله  لشکر جهنگوی ساعتی پیش در یکی از شهرهای ایالت پنجاب پاکستان بازداشت شد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، پلیس پاکستان ملک اسحاق رئیس گروهک منحله لشکر جهنگوی را در شهر رحیم یارخان ایالت پنجاب بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل کرد.
 
ملک اسحاق که سال ها به جرم حملات تروریستی ضد شیعیان در زندان بسر می برد، چند ماه پیش از زندان آزاد شد، اما پلیس امشب او را به جرم دست داشتن در دو حمله بزرگ تروریستی به شیعیان شهر کویته، بازداشت کرد.
 
ملک اسحاق رئیس گروهک منحله تروریستی لشکر جهنگوی که سمت نائب رئیس اهل سنت والجماعت (نام جدید گروهک منحله سپاه صحابه) را نیز برعهده دارد، قبل از بازداشت در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: هیچ نقشی در دو بمب گذاری اخیر کویته نداشته است. 
 
این درحالیست که گروهک منحله لشکر جهنگوی پس از حملات تروریستی به شیعیان در  خیابان علمدار شهر کویته در دهم ژانویه 2013 و در هزاره تائون شهر کویته در شانزدهم فوریه 2013 که جمعا حدود دویست کشته و 300 زخمی برجا گذاشت، مسئولیت این بمب گذاری و کشتار شیعیان را برعهده گرفته بود.
 
در این حال رحمان ملک وزیر کشور پاکستان اقدام حکومت پنجاب در بازداشت عاملان کشتار شیعیان در پاکستان را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده مهم دانست.
 
بازداشت فعالان گروهک منحله تروریستی در شهرهای مختلف پاکستان همچنان ادامه دارد و فعالان این گروهک منحله امروز در شهر های مختلف پاکستان در اعتراض به بازداشت ها دست به تحصن زدند.

کلید واژه ها: گروهک منحله گروهک منحله بازداشت پاکستان شیعیان تروریستی جهنگوی کویته


نظر شما :