پیشنهاد جدید عمروموسی به محمد مرسی

۰۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۱۳۰۶۶ سرخط اخبار

فارس: رئیس حزب کنگره و عضو موسس جبهه نجات ملی معارض مصر با اشاره به اینکه دولت کنونی توان مقابله با بزرگ ترین بحران در تاریخ مصر را ندارد، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی برای نجات این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «عمرو موسی» طی اظهاراتی در برنامه «مستقیم از پایتخت» که از کانال آن تی وی پخش شد، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شد و پیشنهاد کرد که «محمد مرسی» ریاست این دولت را بر عهده بگیرد به گونه ای که هم رئیس جمهور باشد و هم نخست وزیر و این دولت نیز دولت شایسته سالار باشد که قادر است طرح فراگیری را برای یک دوره زمانی مشخص ارائه کند.

موسی افزود: ما تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی برای یک دوره مشخص را خواستار شدیم اما در صورت اصرار ریاست جمهوری بر برگزاری انتخابات، در آن صورت باید دولتی که این انتخابات را برگزار می کند دولت بی طرف باشد و دستگاه قضایی به طور کامل بر این انتخابات نظارت کرده و تحت نظارت بین المللی برگزار شود و نیروهای مسلح نیز امنیت آن را تامین کند.

وی بر ضرورت احترام گذاشتن به تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی در خصوص قانون انتخابات تاکید کرد و از مجلس شورا خواست تا با این تصمیم دادگاه با جدیت برخورد کرده و آنگونه که خواسته است، قانون را تعدیل کند.


نظر شما :