فرانسه با تغییر رویکرد ۱+۵ در قبال ایران مخالف است

۲۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۱۲۵۶۳ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رقابت فرانسوی ها و آمریکایی ها در ۱+۵، گفت: مقامات فرانسه نمی خواهند تغییر محسوسی در روند مذاکرات ایران با ۱+۵ رخ دهد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این پرسش که علت اظهارات جدید فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شده است، چیست؟، گفت: متأسفانه فرانسوی ها تحت تأثیر شدید لابی های صهیونیستی هستند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز دیگر پرونده مقامات فرانسوی کاملا شفاف است، افزود: نباید غیر از این نیز انتظار دیگری از رئیس جمهور فرانسه داشت.

وی با بیان اینکه فرانسوی ها به عنوان عضوی از گروه ۱+۵، نمی خواهند تغییر رویکرد محسوسی در مسیر مذاکرات این گروه با ایران اتفاق بیفتد، ادامه داد: باید مسیر مذاکرات از رویکرد فعلی خارج شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به اظهارات اخیر مقامات کاخ سفید مبنی بر امکان گفت وگوی مستقیم تهران ـ واشنگتن، تصریح کرد: فرانسوی ها از اظهار نظرهای اخیر مقامات آمریکایی نگران هستند.

وی با اشاره به رقابت فرانسوی ها و آمریکایی ها بر سر قدرت در اروپا و آمریکا، گفت: به همین دلیل فرانسوی ها از این اظهارنظر اخیر آمریکایی ها نگرانند و تلاش می کنند این اتفاق نیفتد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که علت ورود مقامات فرانسه به بحث تحریم های ایران چیست؟، افزود: هدف گذاری فرانسوی ها، واقعا تحریم ایران نیست؛ بلکه می خواهند نشان دهند در جبهه اروپا، موضع گیری ای مخالف آمریکا دارند.

فرانسوا اولاند در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا به پاریس سفر کرده است، از تشدید تحریم ها علیه ایران حمایت کرده است.

کلید واژه ها: فرانسه تحریم


نظر شما :