لغو تحریم ها، پیشنهادی که غربی ها می توانند بدهند

۱۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۲۴۸۳ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، ˈاینگا روگˈ در مطلبی که در هفته نامه سوییسی ˈان زد زد ام سونتاگˈ چاپ شده است، ضمن مخالفت با تحریم ها علیه ایران تصریح کرد: این تحریم ها بیمارانی را که مبتلا به بیماریهای مزمن از جمله مشکل تنفسی، سرطان و یا پیوند کلیه هستند بیش از همه تحت فشار قرار داده چون بسیار مشکل می توانند داروهای مورد نیاز برای مداوای خود را پیدا کنند.

این کارشناس سوییسی خاطرنشان کرد: کسانی دارو وارد ایران می کنند بخاطر توقف نقل و انتقار ارزی از سوی بانک های خارجی، قادر به پرداخت پول داروهای سفارش داده خود نیستند بنابر این ادامه تحریم ها به بیماران آسیب می رساند.

ˈاینگا روگˈ همچنین یادآور شد که تحریم ها به دانشجویان ایرانی در خارج از کشور ضربه زده است چون به دلیل عدم امکان انتقال ارز ، والدین دانشجویان نمی توانند برای فرزندان خود ارز بفرستند.

این کارشناس سوییسی با تاکید بر اینکه تحریم ها بر افراد عادی تاثیر می گذارد خواستار لغو این تحریم ها شد و نوشت: موضع غرب در قبال ایران باید تغییر کند چون تحریم و جنگ نمی توانند گزینه خوبی برای حل اختلاف ها باشند.

ˈاینگا روگˈ پیشنهاد کرد که برای حل اختلافات با ایران، آمریکا به یک دیپلماسی سازنده نیاز دارد و باید مستقیما با تهران وارد مذاکره شود.

این کارشناس سوییسی پاسخ تهران به درخواست اخیر آمریکا برای مذاکره مستقیم را مثبت ارزیابی کرد.

ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پیشنهاد آمریکایی ها برای مذاکره مستقیم با ایران گفته است: ما مواضع جدید آمریکا را مثبت ارزیابی می کنیم و اگر رفتار آنها نیز تغییر پیدا کند، این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کلید واژه ها: تحریم سوییسی


نظر شما :