بازگشت شرکت فرانسوی - کره ای به بازار نفت ایران

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۴ کد : ۱۹۱۲۰۳۳ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز گزارش داد:

 شرکت سامسونگ توتال کره جنوبی بعد از یک سال وقفه، قرارداد خرید نفت از ایران را احیا کرده است. این خبرگزاری طی گزارشی که روز جمعه 6 بهمن  منتشر کرده، می گوید که این شرکت طی سال گذشته واردات نفت (میعانات گازی) از ایران را متوقف کرده بود، اما برای سال جاری میلادی قرارداد خرید نفت از ایران را احیا کرده است، چرا که «در مقابل وسوسه نفت ارزان ایران نتوانسته است مقاومت کند».

شرکت سامسونگ توتال، با سرمایه گذاری مشترک گروه نفتی توتال فرانسه و گروه صنعتی سامسونگ تشکیل شده است. رویترز می نویسد که بازگشت شرکت سامسونگ توتال کره جنوبی به نفت ایران نمونه ای از بازگشت شرکت ها به خرید نفت ایران بعد از ایجاد موانع تحریمی اتحادیه اروپا و آمریکا است.

رویترز می نویسد که توقف خرید میعانات گازی از ایران طی سال گذشته و جایگزینی میعانات گازی گران قیمت استرالیا و روسیه با آن، برای این شرکت هزینه های سرسام آوری به همراه داشته، به طوری که سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه دوم سال 2012 تا 90 درصد کاهش یافت.

میعانات گازی نوعی نفت خام بسیار سبک است که همراه با گاز از میدان های گازی استخراج می شود و بهترین خوراک برای واحدهای پتروشیمی است.

کلید واژه ها: سامسونگ گازی توتال


نظر شما :