ایران دلیلی برای مداخله در امور سوریه ندارد

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۰۱:۰۱ کد : ۱۹۱۱۶۹۹ سرخط اخبار

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای اخیر ارتش آزاد سوریه مبنی بر دخالت های ایران در سوریه، عدم موفقیت گروه های مسلح معارض دولت سوری را از جمله دلایل طرح اتهامات علیه ایران از سوی این گروه ها عنوان کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدم موفقیت گروه های مسلح معارض دولت سوریه که وابستگی های برون مرزی آنها مشخص است، عامل اصلی این فرافکنی هاست.

وی افزود: حدود دو سال از آغاز بحران تحمیلی به سوریه می گذرد و علیرغم سرمایه گذاری میلیاردی کشورهایی مانند قطر و عربستان و مداخله گسترده ای که این کشورها انجام می دهند و با گسیل تعداد بالای افرادی که در قالب گروه های تروریستی به سوریه می آیند و کشتار درون این کشور را رقم می زنند، هیچ توفیقی در جهت تغییر ساختار سیاسی سوریه نداشته اند و من فکر می کنم اتهاماتی که متوجه ایران کرده اند، متاثر از شکستی است که با آن مواجه هستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سیاست ایران، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست، گفت: ما قطعا دلیلی نداریم، در امور سوریه مداخله کنیم، زیرا این کشور دارای ارتش و امکانات گسترده ای است و ارتش آن هم متشکل از گروه های مردمی مسلح است که در حال مقاومت هستند. ایران هم هیچگونه دخالتی در این زمینه ها نداشته است.

بروجردی درباره اظهارات سران ارتش آزاد سوریه درباره افزایش حمایت ایران و روسیه از دولت بشار اسد، تصریح کرد: ما حتما از سوریه حمایت می کنیم، روسیه و چین هم از این کشور حمایت می کنند، علت حمایت ما هم کاملا روشن است زیرا سوریه سال هاست در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد و این کشور سالهاست، حامی گروه های مقاومت بخصوص حزب الله، حماس و جهاد اسلامی بوده است و این مقاومت ارزشمند افتخاری برای همه امت اسلامی است و طبیعی است که ما در جهت پابرجا ماندن این محور مقاومت تلاش خود را خواهیم کرد و حمایت خود را خواهیم داشت.

کلید واژه ها: سوریه مقاومت


نظر شما :