کشف رابطه میمون‌های فضایی ایران و بمب اتمی!

۲۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۳ کد : ۱۹۱۱۶۸۸ سرخط اخبار

تحلیلگران اسرائیلی مدعی هستند که اعزام میمون به فضا توسط ایران به معنای این خواهد بود که ایران قادر است که یک بمب اتمی را به هر نقطه از زمین شلیک کند.

به گزارش «تابناک»، وبگاه دبکا که به محافل امنیتی اسرائیل نزدیک است، خبر تلاش ایران برای اعزام کپسول زیستی حامل موجود زنده به فضا را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. این وبگاه به نقل از حمید فاضلی خبر داده است که ایران قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه خود برای اعزام انسان به فضا در دهه فجر امسال، پنج میمون را به فضا بفرستد.

این پنج میمون در کپسولی به نام پیشگام و با استفاده از راکتی به نام کاوشگر به مدار 120 تا 130 کیلومتری در فضا فرستاده می شوند. بنا به اعلام فاضلی، در این پروژه میمون به عنوان موجودی که از نظر زیستی شباهتهایی به انسان دارد درنظر گرفته شده تا تمامی جوانب حضور انسان در فضا قابل بررسی باشد. به گفته وی ساخت سنسورها در محیط فضا بر روی کاوشگرهای فضایی و تست اقلام حفاظت از پرتوهای تشعشعی در فضا از دیگر برنامه های در دست اقدام سازمان فضایی ایران است.

این در حالی است که دبکا مدعی تردید در توانایی ایران برای انجام این کار شده است. گفته می شود که در اوت 2011 یا مرداد سال 1390، پرتاب موشک کاوشگر ۵ به مدار زمین که حاوی یک میمون بود ناموفق بوده و سرنشین درون آن جان خود را از دست داده است.

دبکا مدعی شده است که ایران، برنامه های موشکی و اتمی خود را در پناه برنامه فضایی خود و با ظاهری صلح جویانه به پیش می برد و به نقل از منابع خود مدعی شده است که ایران راکتی با توان حمل محموله ای به وزن 330 کیلوگرم تولید کرده است که قادر خواهد بود یک کلاهک هسته ای را به هر نقطه ای از کره زمین برساند.

این در حالی است که به گفته دبکا، از آن جایی که اطلاعات دقیقی در مورد اندازه و وزن کپسول فضایی ایران وجود ندارد، نمی توان در مورد اندازه کلاهک هسته ای مورد نظر ایران اظهار نظر کرد! به گفته دبکا، در ژوئن 2011، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس خبر داده است که ایران از مدتها پیش در حال آزمایش موشک ها و راکت های قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

به نظر می رسد فضاسازی جدید اسرائیلی ها با جریان یافتن مذاکرات اخیر ایران و آژانس بی ارتباط نباشد. رسانه های غربی و اسرائیلی اغلب، اخبار خود در مورد برنامه هسته ای ایران را با مذاکرات ایران با طرف های مقابل هماهنگ می کنند.

این در حالی است که وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه اخیرا اعلام کرده اند که ایران حاضر است فتوای رهبر انقلاب درمورد حرمت سلاح هسته ای را به صورت سند سازمان ملل در بیاورد.

کلید واژه ها: فضا میمون است که ایران به فضا دبکا فضایی


نظر شما :