بانک های آمریکایی علیه ایران دست به دامان دولت شدند

۲۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۹۱۱۶۳۲ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: بانک  های بزرگ آمریکایی در مقابل آنچه که حمله های سایبری ایران به موسسه های مالی ایالات متحده می خواهند، دولت را برای اقدام تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، موسسه های مالی میلیون ها دلار در جهت مقابله با این حمله ها هزینه می کنند اما تا کنون انتظار نداشته اند که باید از این بودجه برای مقابله با تهدید های سایبری یک دولت خارجی نیز استفاده کنند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا ادعا می کنند که رد پای ایران در حمله های سایبری اخیر به بانک های ایرانی به چشم می خورد. مقامات تعدادی از بانک هایی که هدف حمله قرار گرفته اند، شامل پی ان سی، سان تراست و بی بی اند تی، از دولت آمریکا خواسته اند تا این حمله ها را متوقف کرده و با آنها برخورد کند. این درخواست از سوی بخشی از جامعه آمریکا که نقش مهمی در اقتصاد ایالات متحده ایفا می کند، بسیار حائز اهمیت است. گرو های خدمات مالی آمریکا سال گذشته با تلاش های قانونمندی که به منظور ایجاد استاندارد های امنیت سایبری برای بخش های کلیدی تجارت در بخش خصوصی در حال انجام بود، مخالفت کرده و اعلام کردند این تلاش ها می تواند اقدامات حفاظتی را که هم اکنون در دست اجراست، تضعیف کند.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات در ایالات متحده هم اکنون سرگرم بررسی گزینه ها شامل اقدام متقابل در مورد ایران هستند و تمامی گزینه ها را روی میز گذاشته اند.

کلید واژه ها: آمریکا سایبری


نظر شما :