مذاکرات ایران و 1+5 نیمه بهمن در استانبول

۲۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۹۱۱۵۶۲ سرخط اخبار

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه ایران همواره از مذاکرات استقبال کرده است، گفت: زمان و مکان انجام مذاکرات امری توافقی میان جمهوری اسلامی و 1+5 است که ایران همواره در این رابطه با طرفین مذاکره کننده توافق کرده است.

 

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اصل انجام مذاکره موضوعی است که ایران همواره برای آن تاکید داشته است از این رو فکر نمی کنم که ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران در تعیین زمان و مکان مذاکره تعلل می کند دقیق و درست باشد.

 

وی افزود: ایران همواره در مذاکرات با گروه 1+5 بر سر مکان و زمان مذاکرات توافق کرده است که در این دوره نیز تصور نمی کنم که سیاست ایران تغییر کرده باشد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه زمان و مکان مذاکره آینده با گروه 1+5 کی و کجاست، گفت: بنده جز گمانه زنی هایی که طرفین درمورد زمان انجام مذاکره یعنی نیمه بهمن اعلام کرده اند، اطلاعی ندارم. در مورد مکان مذاکرات نیز در خبرها آمده است که استانبول است؛ منتها تصمیم نهایی را شورای عالی امنیت ملی باید اتخاذ کند.

 

بروجردی در ادامه در خصوص شروط انجام مذاکرات منتج به نتیجه ی روشن و مشخص گفت: با توجه به تحریم های غیرعادلانه، غیرقانونی و تحمیلی آمریکا و اتحادیه اروپا به ملت ایران باید مهمترین محور مذاکرات آینده با 1+5 رفع تحریم ها باشد.

 

وی تاکید کرد که تمامی توافقات با گروه 1+5 باید در چارچوب منافع ملی انجام شود و هیچ گونه امتیاز یک طرفه ای نباید به طرف مقابل داده شود.

کلید واژه ها: مذاکرات مذاکره ایران همواره


نظر شما :