اردن بر لبه تیغ

۰۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۹۱۰۹۰۰ سرخط اخبار

هزاران اردنی با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور برکناری دولت عبدالله النسور، نخست وزیر اردن را خواستار شده و اعلام کردند که انتخابات پارلمانی آتی اردن را تحریم می کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، هزاران تن از مردم اردن روز جمعه در تظاهرات هفتگی خود که در شماری از مناطق مختلف این کشور برگزار شد، تاکید کردند که انتخابات پارلمانی آتی در اردن را تحریم می کنند.


تظاهرکنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی علیه دولت اردن برکناری دولت عبدالله النسور، نخست وزیر اردن را خواستار شده و نسبت به هرگونه اقدام برای افزایش جدید قیمت کالاها هشدار دارند.


صدها تن از تظاهرکنندگان نیز در اعتراض به سفر اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اردن پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.


شرکت کنندگان در تظاهرات امان پایتخت اردن که تحت عنوان "سیاست های فقیر کردن اردن ممنوع" برگزار شده بود، با تجمع در مقابل مسجد بزرگ الحسینی خواهان برکناری النسور و کابینه وزارتی وی از قدرت شدند.


تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی سیاست های دولت النسور به ویژه در زمینه اقتصادی را به شدت محکوم کرده و نسبت به هرگونه اقدام برای افزایش قیمت کالاهای ضروری هشدار دادند.


تظاهرکنندگان همچنین اقدام دولت اردن در غارت دستاوردهای ملی و کوتاهی مسئولان این کشور در بازداشت و محاکمه عاملان فساد در این کشور را به شدت محکوم کردند.


گروه های چپ گرا در اردن نیز نسبت به افزایش قیمت برق و آب به شدت هشدار داده و خواهان آزادی هر چه سریعتر همه بازداشت شدگان اردنی از زندان های این کشور شدند.


در شهرک "فقوع" استان جنوبی "الکرک" نیز تظاهرات مشابهی تحت عنوان "ما برای تحریم انتخابات جدی هستیم" بار دیگر تاکید کردند که در اعتراض به قانون تک رایی و عدم اقدام دولت در ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی در انتخابات پارلمانی آتی شرکت نمی کنند.


در استان جنوبی "التفیله" نیز شرکت کنندگان در اعتراض به سفر از پیش اعلام نشده نتانیاهو به اردن، پرچم های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.


گروه های اسلام گرای اردن نیز در همین راستا ضمن محکوم کردن سفر نتانیاهو به امان خواهان کشف دلایل حضور وی در کشورشان شدند.


همام سعید، دبیرکل اخوان المسلمین اردن با محکوم کردن سفر نتانیاهو گفت: این حق مردم اردن است که بدانند حقایق سفر جنایتکاری چون نتانیاهو به اردن چیست.
 

کلید واژه ها: اردن نتانیاهو محکوم اردن را النسور تظاهرات


نظر شما :