نامه ملک عبدالله برای شاه بحرین

۰۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۱۰۷۸۳ سرخط اخبار

در حالی که مجامع حقوق بشری همچنان به برگزاری نشست شورای همکاری در منامه، "پایتخت سرکوب" معترض هستند، رسانه های عربی امروز بیشتر به بازتاب مسائل اصلی بررسی شده در این نشست پرداختند.رسانه های عربی امروز در گزارشهای مختلفی به بررسی مسائل مطرح شده در نخستین روز نشست شورای همکاری خلیج فارس در منامه پرداخته اند.این در حالی است که موسسات حقوق بشری اخیرا برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در پایتخت کشوری که مردم خود را به بدترین شکل سرکوب می کند، اشتباه دانسته و آن را محکوم کردند.روزنامه السفیر لبنان امروز در گزارشی نوشت : کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بدون توجه به اوضاع سیاسی و امنیتی ناآرام در کشورهای خود، سی و سومین نشست این شورا را آغاز کردند.

السفیر با اشاره به حضور امیر کویت و شاه بحرین در آغاز نشست منامه، نوشت: در این نشست تنها سران ارشد دو کشور از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند. در راس مسائل این نشست موضوع تحولات سوریه و یمن و موضوع هسته ای ایران قرار دارد.

روزنامه الحیات نیز امروز در گزارشی به بررسی روز نخست اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در بحرین پرداخت و نوشت : در روز نخست این نشست بر لزوم ارتقای سطح شورای همکاری به اتحادیه تاکید شد، همچنین کشورهای عضو مواضع شدیدی در قبال سوریه و ایران اتخاذ کردند.

از سوی دیگر، یک مقام بحرینی در گفتگو با الحیات اظهارداشت : هیچ مانع جدی در برابر ارتقای سطح شورای همکاری به اتحادیه وجود ندارد و این مسئله در یک دوره زمانی معین محقق می شود.

روزنامه الشرق الاوسط نیز با اشاره به حضور "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد سعودی در نشست منامه اعلام کرد: وی در این نشست، نامه ملک عبدالله  را به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین تحویل داد.  این روزنامه به محتوای نامه ملک عبدالله به ملک حمد اشاره ای نکرد.

کلید واژه ها: شورای همکاری خلیج فارس خلیج خلیج فارس منامه


نظر شما :