حراج وسائل شخصی بن علی و همسرش+عکس

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۱۰۷۱۲ سرخط اخبار
نمایشگاهی در تونس برای فروش وسائل و دارائی های شخصی "زین العابدین بن علی" رئیس جمهور مخلوع این کشور، همسر و نزدیکانش برپا شده است.

به گزارش عصر ایران، بن علی پس از 23 سال حکمرانی در اواخر 2010 به دنبال اعتراضات مردمی از قدرت کناره گیری کرد و به همراه همسرش به عربستان سعودی فرار کرد. بن علی و همسرش به فساد مالی گسترده و ثروت اندوزی از راه های غیرقانونی متهم بودند.
 
مطبوعات تونس در این باره نوشته اند: ارزش این وسائل و دارائی ها که توسط دولت تونس مصادره شده حدود 10 میلیون یورو اعلام شده است.

 

 

این دارائی ها شامل جواهرات، کیف دستی، کفش، ساعت مچی، پارچه، عتیقه جات و تابلوهای هنری، سرویس های غذاخوری بلوری و سرامیکی، لوازم خانگی برقی و وسایل ورزشی هستند.

در این نمایشگاه، خوردوهای گرانقیمت و لوکسی همچون رولز رویس، مرسدس مایباخ، بی ام و، پورشه، لامبورگینی، کادیلاک و جاگوار  نیز به فروش گذاشته شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه تنها 42 هزار قطعه از این دارائی ها از قصر "سیدی الظریف"، محل سکونت خانواده بن علی در منطقه توریستی "سیدی بوسعید" در شمال پایتخت تونس مصادره شده اند.

"سلیم بساس" وزیر اقتصاد تونس اعلام کرده است برای فروش این دارائی ها به قانون مصوب سال 2011 مبنی بر مصادره دارائی 114 نفر شامل زین العابدین بن علی، همسرش "لیلی طرابلسی" و نزدیکانشان استناد شده است.

پیش بینی شده است از فروش این دارائی ها 580 میلیون دلار سود به دست آید.






























کلید واژه ها: تونس بن علی


( ۱ )

نظر شما :