کمبود دارو به دلیل وجود تحریم ها

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۹۱۰۶۹۲ سرخط اخبار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم ها موجب کمبودهایی در زمینه ی دارو شده است.

 

آریایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به این که کمبودهای دارویی به دلیل تحریم ها وجود دارد، اظهار کرد: در اولویت بندی در مورد اولویت ارز، اولویت اول باید غذا و دارو می بود که در عمل، کالاهای دیگری در اولویت قرار گرفت.

 

نماینده ی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که دستگاه قضایی باید پیگیرعدم رعایت اولویت بندی در اختصاص ارز باشد، خاطرنشان کرد: قبل از تحقیقات مراجع قضایی نباید چیزی را برملا کرد؛ زیرا موجب می شود مردم از عملکرد درست مسوولان ناامید شوند.

 

این نماینده ی مجلس هم چنین با اشاره به تحریم ها اظهار کرد: دشمن نقاط ضربه پذیر ما را مورد هدف قرار داده است. شاید اطلاعات متناقضی که مسوولان درباره ی دارو می دهند به این دلیل باشد که دشمن اطلاعات کافی در زمینه ی دارو به دست نیاورد.

 

آریایی نژاد افزود: بهترین راهکار حل مشکل کمبود دارو این است که مسوولان سه قوه ناهماهنگی ها و مشکلات موجود در میان خودشان را حل کنند و اطلاعات واحدی در اختیار مردم قرار دهند.

 

وی در مورد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه ی سال آینده اظهار کرد: قطعا این کار شدنی است. ما باید هزینه ها را با درآمدهایمان هماهنگ کنیم و اولویت های خودمان را به درستی تعیین کنیم. آرزوی من این است که روش های گوناگون کسب درآمد داشته باشیم که دشمن نتواند ما را تحریم کند.

 

نماینده ی مردم ملایر در ادامه با اشاره به این که سیستم مالیاتی در حال رشد است، خاطرنشان کرد: به وسیله ی دولت الکترونیک می توانیم فرار مالیاتی را به صفر برسانیم.

کلید واژه ها: دارو تحریم


نظر شما :