جان بولتون: کلینتون مریض سیاسی است

۲۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۱۰۵۶۵ سرخط اخبار

ایسنا نوشت:

نماینده آمریکا در سازمان ملل در زمان جورج بوش، احتمال داد هیلاری کلینتون به یک بیماری که وی آن را "سیاسی" می خواند، تمارض کرده است تا از حضور در جلسه تحقیق درباره حمله بنغازی در 11 سپتامبر بگریزد.

جان بولتن در مصاحبه با فاکس نیوز بیان کرد: هر مقامی در بخش امور خارجه هر کشوری با چنین ترفندی آشناست که برای فرار از حضور در جلسه یا کنفرانسی دست به تمارض به بیماری ای به نام "مرض دیپلماتیک" بزند!

بولتون در پاسخ به این خبر که کلینتون به دلیل بیماری ویروسی معدوی بیهوش شده و سرش صدمه دیده و به طور کم سابقه ای یکی از سفرهای خارجی خود را لغو کرده است، گفت، این یک "بیماری سیاسی از نوع وخیم" است و نیز ابراز امیدواری کرد مشکل کلینتون جدی نباشد.

سناتور جان کری، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در پاسخ به این گزارش تاکید کرد که کلینتون نباید طبق برنامه روز پنجشنبه برای شهادت دادن حاضر شود.

با وجود تصمیم کری برای اعزام معاونان هیلاری کلینتون برای شهادت به جای او، بولتون گفت: بالاخره روزی هیلاری کلینتون خود باید برای گواهی دادن در مورد حمله ای که جان چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا را گرفت، حاضر شود.

کلینتون، با سمت وزیر امورخارجه، رکورد دیپلماسی و سفر را با 865 هزار مایل سفر به 108 کشور شکسته است. مادلین آلبرایت، وزیر اسبق با سفر به کمتر از 100 کشور رکورد دار قبلی بود.

کلید واژه ها: کلینتون


نظر شما :