نخست وزیر سابق استرالیا در منامه:

به فکر فردای پس از بشار باشید!

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۱۰۱۸۹ سرخط اخبار
به فکر فردای پس از بشار باشید!

دیپلماسی ایرانی: نخست وزیر سابق استرالیا کوین راد در تازه ترین اظهارنظر خود که سایت گلف نیوز اقدام به انتشار آن کرده است از سوریه پس از بشار اسد سخن گفته است. بر اساس این گزارش ، راد در این سخنان تاکید کرده که جامعه جهانی باید برای فردای پس از کناره گیری یا کنارگذاشته شدن بشار اسد از قدرت تصمیم گیری کند. وی در این خصوص گفت: آنچه که امروز به آن سخت نیاز داریم بیانیه جامعی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است که در آن در خصوص فردای پس از بشار اسد سخن به میان آمده باشد. این قطعنامه باید تمامی مولفه های تقویت صلح ، ثبات سیاسی ، دخالت های بشردوستانه ، بازسازی اقتصادی و حفظ آرامش در سوریه پس از بشار اسد را در خود جا داده باشد. مسائل مربوط به کنترل تسلیحات کشتار جمعی و البته طرحی جامع برای دولتمردان موقت نیز باید در این قطعنامه لحاظ شده باشد.
وی با بیان آنکه پس از بشار اسد به وجود امدن خلا قدرت در سوریه بسیار طبیعی است گفت: لیبی یک روز پس از معمر قذافی شبیه کشوری در تعطیلات آخر هفته شده بود!
کوین راد این سخنان را در کنفرانس بین المللی به میزبانی بحرین با محوریت گفتگو در ساختار سیاسی جهان عرب بر زبان راند. نمایندگنی از کشورهای عربی ، امریکا شمالی ، اروپا، آسیا و استرالیا نیز در این نشست حضور داشتند. علاوه بر این افراد نمایندگانی از گروه های مخالف بشار اسد در سوریه و همچنین پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو نیز برای شرکت در این کنفرانس سه روزه به منامه آمده بودند.


 


نظر شما :