هفتمین روز درگیری‌ میان حامیان ومخالفان اسد در طرابلس

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۱۰۱۸۱ سرخط اخبار

درگیری ها در شمال لبنان میان طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری سوریه برای ششمین روز متوالی ادامه داشت و بنا به گزارش منابع لبنانی تعداد کشته های این درگیری ها به 17 تن افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که در ادامه درگیری های 48 ساعت گذشته میان طرفداران و مخالفان نظام سوریه در طرابلس واقع در شمال لبنان پنج تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.


بنا به گزارش منابع امنیتی لبنان با کشته شدن این تعداد قربانیان درگیری های چند روز اخیر طرابلس به 17 تن افزایش یافته و بیش از 100 تن نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

درگیری های پس از آن شدت یافت که جنازه سه تن از ساکنان طرابلس که از مخالفان دولت سوریه بوده و چندی پیش در خاک سوریه کشته شدند به شهر بازگردانده شد.


همچنین خبرگزاری قطر نیز از حضور گسترده نیروهای ارتش لبنان در مناطق مختلف شهر طرابلس با هدف ممانعت از ادامه درگیری های خشونت آمیز در این شهر خبر داد.


بنا بر گزارش این خبرگزاری، نیروهای ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کردند که به منظور تحکیم اقدامات امنیتی شان در شهر طرابلس و بازگرداندن امنیت و ثبات به این شهر به حضور خود در طرابلس ادامه می دهند.


این خبرگزاری درباره درگیری های روز یکشنبه در طرابلس نیز اعلام کرد که این درگیری ها همچنان در طرابلس ادامه داشته و نیروهای امنیتی لبنان در پاره ای موارد مجبور به تیراندازی به سوی گروه های درگیر شده اند تا شاید بتوانند درگیری ها را پایان دهند.


در همین راستا نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر از همه نیروهای امنیتی و ارتش لبنان خواست تا برای متوقف کردن درگیری ها در این کشور و بهبودی اوضاع شهر طرابلس با یکدیگر همکاری کنند.


وی در پیام خود تاکید کرد: عملیات گسترده و جدی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به شهر طرابلس و تمامی بخش های لبنان ادامه دارد، اقداماتی مشخص در این خصوص از سوی مقامات لبنانی اتخاذ شده که تا چند ساعت آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.


نخست وزیر لبنان همچنین تاکید کرد: حتی یک ثانیه از وظیفه خود در حمایت از کشور و ملت لبنان کوتاهی نخواهیم کرد.


همچنین سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان نیز با صدور بیانیه ای بر لزوم همکاری نیروهای نظامی و امنیتی لبنان برای متوقف کردن ناآرامی ها و پایان دادن به خشونت ها در شهر طرابلس تاکید کرد.


وی در تماس با ژان قهوجی، فرمانده ارتش لبنان و اشرف ریفی، فرمانده کل نیروهای امنیت داخلی لبنان بر لزوم متوقف شدن هر چه سریعتر ناآرامی ها در طرابلس تاکید کرد و خواهان انجام اقدامات جدی جهت دستگیری همه کسانی که باعث اخلال امنیت در طرابلس شد.


نخست وزیر سابق لبنان همچنین از ساکنان طرابلس خواست تا در مقابل اوضاع پیش آمده در شهر طرابلس با یکدیگر همکاری کنند.


در همین راستا شورای عالی دفاعی لبنان نیز که روز یکشنبه نشستی را با حضور رئیس جمهوری این کشور برگزار کرده بود، اعلام کرد که جلسات این شورا با هدف پیگیری اوضاع امنیتی شهر طرابلس ادامه دارد.


در پایان این نشست که به ریاست میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان و مشارکت نجیب میقاتی و جمعی از وزیران و فرماندهان امنیتی لبنان برگزار شد، شورای عالی دفاعی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حاضران در خصوص اوضاع امنیتی کل لبنان به ویژه شهر طرابلس و مناطق اطراف آن گفتگو کرده و از طریق فرماندهان ارتش در جریان تدابیر نیروهای امنیتی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به این شهر قرار گرفته اند.


همچنین در بیانیه مذکور تاکید شده است که شورای عالی دفاعی لبنان دستورات لازم را به ارتش در خصوص وضعیت طرابلس صادر کرده و همه وزارت خانه ها، ادارات و دستگاه های ذی ربط در لبنان دستورکار مشخصی را در این خصوص دریافت کرده اند.


هیات علمای مسلمین لبنان نیز به نوبه خود خواهان متوقف شدن هر چه سریعتر درگیری ها میان ساکنان جبل محسن و باب التبانه شد.

درگیری های شهر طرابلس لبنان از سه شنبه گذشته و در پی انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن 22 لبنانی در سوریه آغاز شده است.
 

کلید واژه ها: لبنان طرابلس شهر طرابلس در طرابلس درگیری ها امنیتی لبنان امنیت سوریه ارتش لبنان بیانیه متوقف لبنان نیز


نظر شما :