گزارش HRW درباره جنگ غزه

۱۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۱۰۰۵۶ سرخط اخبار

سازمان حقوق بشر در گزارشی با اشاره به حملات وحشیانه هشت روزه رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد تل آویو در این حملات قوانین بین المللی جنگ را زیرپا گذاشت.
به گزار خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری مقاومت، در گزارش سازمان حقوق بشر با اشاره به شهادت 12 شهروند فلسطینی در یکی از حملات هوایی اخیر اسرائیل به غزه، تل آویو به نقض قوانین جنگ متهم شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است : در یکی از حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه 12شهروند فلسطینی کشته شدند و این تعداد بیشترین تعداد کشته های غیر نظامی بودند که فقط در یکی از حملات ماه نوامبر کشته شدند و این مورد خود نمونه روشنی از نقض قوانین جنگ است.

در ادامه این گزارش آمده است : در تاریخ 18 نوامبر 2012 میلادی جنگنده های اسرایل یک بمب قوی را بر روی یک ساختمان سه طبقه در نوار غزه که دو خانواده در آن زندگی می کردند انداختند که 10 نفر از ساکنان این ساختمان شامل یک مرد، پنج زن و چهار کودک بودند به شهادت رسیدند. علاوه بر ساکنان این ساختمان دو نفر دیگر نیز از ساختمان های مجاور در این حمله به شهادت رسیدند.

در ابتدا، اسرائیل مدعی شد که منزل یکی از مقامت بلند پایه حماس را با بمب منهدم کرده، اما بعد از تحقیقات مشخص شد که این ساختمان متعلق به یک افسر ساده پلیس بوده است.


نظر شما :