شیمون پرز:

عباس همچنان شریک ما برای مذاکرات صلح است

۱۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۱۰۰۵۵ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای اعلام کرد، با وجود اعطای جایگاه کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل به فلسطینی ها، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان یک شریک جدی برای مذاکرات صلح به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: تلاش کردم تا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تحت تاثیر قرار دهم تا پیشنهاد خود را به سازمان ملل ارائه نکند. به او گفتم این زمان مناسبی برای انجام این کار نیست. با این حال معتقدم که او همچنان یک شریک جدی و یک مرد جدی است و من برای او احترام قائلم.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه افزود، عباس با ارائه این پیشنهاد به سازمان ملل و کسب رای موافق از سوی کشورهای عضو با وجود اینکه به شدت از جانب اسرائیل و آمریکا تحت فشار بود، "شجاعت" خود را نشان داده است.

وی گفت: او با این کار نشان داد که شجاعت دارد، اما با این حال معتقدم که زمان مناسبی برای این کار نبود. او با این کار گفت که مخالف رعب و وحشت است و طرفدار صلح.

اقدام عباس برای کسب این موقعیت به شدت مورد انتقاد بسیاری در ائتلاف حاکم راست گرای رژیم صهیونیستی است؛ به طوری که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم شخصا اعلام کرد که این اقدام نقض تمام توافقات موجود با فلسطین است.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زمان بندی سازمان ملل برای اعطای این جایگاه به فلسطینی ها درست بوده یا خیر، تنها اعلام کرد که این امر یک «بحران اعتماد» ایجاد کرده است و افزود: این اوضاع پیشتر مشکلات و عدم توافقات زیادی را به وجود آورده و هم اکنون دیگر نیازی نیست که در خصوص آن به بحث و جدل پرداخته شود.

شیمون پرز عنوان داشت: باید از خودمان سوال کنیم که هم اکنون چه باید کرد؟ گمان می کنم که گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل باید سریعا مذاکره کنند. فعالیت دوباره این گروه برای میانجیگری، مشروعیت دارد. این گروه پیشتر فعالیت های خوبی داشت، اما به دلایل مختلف متوقف شد.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه گفت: انجام این مذاکرات پس از انتخابات سراسری 22 ژانویه سال آینده میلادی در اسرائیل ممکن خواهد بود.
 

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :