هدیه دوپهلو امریکا به روسیه!

۱۷ آذر ۱۳۹۱ | ۰۲:۴۷ کد : ۱۹۱۰۰۳۳ سرخط اخبار

کنگره آمریکا پنجشنبه به طور قطعی پایان محدودیت های تجاری را که از زمان جنگ سرد علیه روسیه وجود داشت ، لغو کرد اما تحریم هایی در ارتباط با حقوق بشر علیه مسکو برقرار کرد که این مسئله خشم مسکو را بر انگیخت.
پس از مجلس نمایندگان ، سنای آمریکا پنجشنبه با نود و دو رای موافق در برابر چهار رای مخالف ،پایان اجرای اصلاحیه موسوم به جکسون - وانیک را علیه روسیه که از سال هزار ونهصد و هفتاد و چهار روابط تجاری عادی را با کشورهای نقض کننده حقوق بشر ممنوع می کند، تصویب کرد.
اما نمایندگان کنگره به این قانون تحریم هایی را علیه کارکنانی که در مرگ مگنیتسکی دخیل بودند ، افزود.
مگنیتسکی حقوقدان روسی بود که پس از متهم کردن نیروهای پلیس و ماموران مالیات روسیه به عملیات اختلاس مالی و پولشویی بازداشت شد.
مگنیتسکی در سن سی و هفت سالگی در زمان بازداشت جان خود را از دست داد.
براساس این قانون جدید که هنوز باید به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برسد،افراد دخیل در مرگ مگنیتسکی و همچنین همه افراد دخیل در موارد نقض حقوق بشر در روسیه نمی توانند روادید ورود به آمریکا را دریافت کنند و دارایی های آنان در خاک آمریکا مسدود خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، راجر ویکر در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد:« امتیاز استفاده از نظام بانکی آمریکا و به دست آوردن روادید آمریکا باید برای کسانی که عزت انسانی و عدالت را خدشه دار می کنند ممنوع شود.

 


نظر شما :