راهکار پیشنهادی بان کی مون برای سوریه

۱۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۱۰۰۱۷ سرخط اخبار

 دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه عنوان داشت که مساله این کشور با راهکار نظامی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در کویت اظهار داشت: تمام مشکلات موجود در سوریه باید از طریق راهکارهای سیاسی حل و فصل شود و نمی توان شاهد ادامه این وضع در سوریه بود.

وی در کنفرانس خبری خود در کویت از همه طرف های درگیر در سوریه خواست تا به درگیری ها پایان دهند.

بان کی مون در ادامه با ارسال نامه ای به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نسبت به استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دمشق هشدار داد و گفت: استفاده از این سلاح ها جنایتی هولناک به شمار می رود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز بار دیگر عنوان داشت که کشورش نسبت به استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی نگران است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران عنوان داشت: آمریکا نگران آن است که دمشق به سمت استفاده از این سلاح ها و یا انتقال آن به یک گروه خاص در کشور متمایل شود.

وزیرخارجه آمریکا عنوان داشت: آمریکا تاکید دارد که استفاده از این سلاح ها خط قرمز به شمار می آید.

از سوی دیگر احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در باره استقرار موشک های پاتریوت در مرزهای کشورش با سوریه گفت که آنکارا نیازی به استفاده از این سیستم دفاع موشکی در برابر جنگنده های سوری ندارد.

وی افزود: آنکارا توانایی آن را دارد تا با هر حمله هوایی مقابله کند و استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت اقدامی پیشگیرانه بود.

 


نظر شما :