حمایت کامل حریری از مخالفان مسلح سوریه

۱۵ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۰۹۹۹۶ سرخط اخبار

رئیس جریان المستقبل لبنان بار دیگر حمایت کامل خود را از مخالفان مسلح نظام سوریه ابراز داشت و در راستای هماهنگی با آنها نشستی را زیر نظر عربستان با رئیس گروه موسوم به "ائتلاف ملی مخالفان سوریه" در شهر ریاض برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شام تایمز، سعد حریری "حمایت کامل خود را از سران سیاسی ائتلاف یاد شده ابراز داشت و از تلاش ها برای وحدت صفوف مخالفان مسلح سوریه و آمادگی برای مرحله انتقالی درحال برنامه ریزی ستایش کرد".

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی حریری آمده است: حریری این مطلب را در خانه اش در جریان دیدار با گروه اعزامی ائتلاف ملی سوریه که سرگرم دیدار از عربستان است، بیان داشت. این گروه شامل احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف، سیف و سهیر الاتاسی معاونانش و مصفی الصباغ دبیرکل و احمد العاصی عضو آن است.

حریری در این دیدار گفت: حمایت ما از مخالفان (مسلح) و رهبری ائتلاف ملی وظیفه ای است که براساس مسئولیت های عربی، برادری و انسانی برعهده ماست و از حمایت خود هرگز صرف نظر نمی کنیم.

در پی وعده اخیر رژیم سعودی برای کمک تسلیحاتی به مخالفان مسلح سوری، رئیس گروه مخالفان نظام سوریه موسوم به "ائتلاف ملی مخالفان سوریه" با وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیزدیدار کرد.

وزیر امور خارجه چندی پیش بعد از دیدارش با «جرج صبرا» رئیس گروه موسوم به «مجلس ملی سوریه» که مخالف نظام سوریه است، گفت: ما برای مسلح کردن مخالفان در داخل سوریه به سلاح های ویژه و پیشرفته کار خواهیم کرد.

یک منبع سعودی گفت: جرج صبرا با سعود الفیصل دیدار کرد و از وی وعده گرفت که - بعد از تشکیل اخیر شواری ملی در دوحه- سلاح در اختیار مخالفان سوری قرار گیرد.

مسئولان لبنانی تاکنون بارها اعلام کرده اند که سعد حریری از مخالفان مسلح در سوریه با ارسال سلاح و پول از طریق مرز لبنان حمایت و پشتیبانی می کند.

کلید واژه ها: سوریه حریری


نظر شما :