احمدی نژاد: ملت ایران بر تحریمها سوار شده اند

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۹۰۹۹۲۴ سرخط اخبار

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به اینکه ملت ایران بر تحریمها سوار شده اند، گفت: دشمنان از دریافت نگاه ملت ایران عاجز هستند.

 

در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح طرح های صنعتی استان اصفهان می آید:

  • آمریکا در زمان شاه از یک حکومت مستبد علیه ملت ایران حمایت می کرد اما از روزی که انقلاب پیروز شده آنها علیه ما بودند، چنانچه روزی صدام را علیه ایران تجهیز کردند. در آن زمان هیچ خبری از مسائل هسته ای نبود و حال نیز مطرح کردن مسائل هسته ای بهانه ای بیش نیست.
  • خوب است دشمنان ما چشم خود را باز کنند تا تاریخ ملت ایران را مشاهده کنند چراکه طول تاریخ ملت ایران 10 برابر کل تاریخ ملت آنهاست که در برهه های تاریخی مختلف در ایران حکومتهای مستبد را نیز شاهد بوده ایم که آنها رفته اند وآنچه باقی مانده چشمه زلال مردم است.
  • ممکن است آنها چند قدم بتوانند به جلو آیند اما در نهایت آنها را به گونه ای عقب خواهیم راند که تا درون مرزهای کشور خودشان عقب بروند.
  • قبول دارم خشکسالی است و آب کم است و از طرفی زاینده رود منشا حیات اصفهان و استانهای همجوار است که باید با توسل به درگاه خداوند بخواهیم تا از آسمان این نعمت الهی بیش از پیش افزایش یابد پس باید همه دعا کنیم چراکه حل همه مسائل به دست خداست و تجربه نشان داده مردم اصفهان هرچه بخواهند به دست می آوردند.
  • البته باید در بحث مادی نیز تلاش کنیم و باید از آب موجود هم خوب استفاده شود چراکه هنوز بخشی از کشاورزی استان به صورت برق آبی است. البته کارهای خوبی طی چند سال گذشته برای آبیاری قطره ای در اصفهان انجام شده است. اکنون یک طرح عظیم در کشور برای آبرسانی در حال اجراست که بودجه خوبی دارد و امید است اجرایی شود و در هر صورت باید شاهد جاری شدن آب در اصفهان باشیم. برای طرح انتقال آب خلیج فارس نیز اقدامات مطالعاتی ان انجام شده و به نتیجه رسیده که این موضوع برای استانهای کرمان و یزد آغاز شده و برای اصفهان نیز دنبال اجرایی شدن آن هستیم.
  • دو خط انتقال آب برای دشت کویر و کویر مرکزی ایران خواهیم داشت که این آب به استانهایی چون خراسان رضوی، جنوبی، کرمان، یزد و سمنان خواهد رسید و حجم این دو خط 500 میلیون متر مکعب است.
  • ورزشگاه نقش جهان پروژه بزرگی است که می تواند 75 هزار نفر را به صورت مستقیم در خود جای دهد اما امسال ما در عرصه بودجه در فشار هستیم ولی دشمنان بداند که این موضوع کوتاه مدت است و کار به جایی نمی برند. برای قطار شهری هم بازدید داشته ایم و باید گفت موضوع آلودگی هوا در اثر تردد همین وسایل نقلیه قدیمی است که باید برای استفاده از وسایل نقلیه جدید تدبیر شود. برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان، فولاد مبارکه آمادگی خود را برای خرید این ورزشگاه اعلام کرده که باید این موضوع در دولت مطرح و مصوبه بگیرد. در صورت تحقق این امر نقش جهان به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خواهد رفت و پول آن به اصفهان می رسد که خرج پروژه قطار شهری و نقش جهان می شود.

کلید واژه ها: اصفهان ملت ایران نقش جهان


نظر شما :