مهمانپرست پاسخ امارات را داد

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۰۹۸۹۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر مسوولین اماراتی تأکید کرد: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رامین مهمان پرست در همین زمینه گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تأثیری بر واقعیت های موجود نخواهد داشت.

 

وی با تاکید بر این که «طرح این گونه مسائل تنش آمیز کمکی به روابط و منافع مشترک نخواهد کرد»، ابراز امیدواری کرد که دولت امارات در جهت همکاری ها و همگرائی منطقه ای که در راستای خدمت به منافع کشورها و مردم آن و تحکیم ثبات و امنیت این منطقه حیاتی است، حرکت کرده و از دامن زدن به این گونه مسائل در شرایطی که منطقه خلیج فارس نیاز به آرامش و صلح برای توسعه و شکوفائی اقتصادی دارد، اجتناب نماید.

 

وی همچنین با تاکید بر سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه و گسترش مناسبات و همکاری ها میان ایران و کشورهای همسایه در خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده بر اساس اصول حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر خاطرنشان کرد: ایران برای گسترش و تقویت روابط و همکاری های دوستانه با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ گونه محدودیتی قائل نبوده و همواره از گفت وگوی منطقی با کشورهای منطقه به منظور رفع سوءتفاهمات احتمالی استقبال کرده است.


نظر شما :