محمود عباس:علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شکایت نمی‌کنم

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۰۹۸۷۰ سرخط اخبار

محمود عباس پس از دیدار با پادشاه اردن در امان با تاکید بر این که فلسطین آینده خود را بر اساس معاهده اسلو بنا می‌کند، اظهار کرد که علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه عالی کیفری بین‌المللی شکایت نخواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، با گذشت دو روز از دستیابی فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در مجمع عمومی سازمان ملل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در راه بازگشت به رام‌الله، با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در امان، پایتخت این کشور دیدار کرد.


پادشاه اردن به محمود عباس به دلیل این دستاورد سازمان آزادی بخش فلسطین در سازمان ملل تبریک گفت و بر لزوم توقف تمام شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطین و بازگشت به میز مذاکرات تاکید کرد.


محمود عباس و ملک عبدالله دوم در خصوص آخرین تحولات ایجاد شده در پرونده مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی و چگونگی اقدامات مشترک کشورهای عربی برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بویژه بعد از دستیابی فلسطین به عنوان کشور عضو در سازمان ملل بحث و مذاکره کردند.


ملک عبدالله دوم تاکید کرد که اردن با تمام ابزارها و در عرصه‌های مختلف از مردم فلسطین حمایت می‌کند تا کشور مستقل فلسطین که پایتخت آن قدس شرقی باشد، ایجاد شود و رنج‌ها و مشکلات مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه پایان یابد.


عباس پس از دیدار با پادشاه اردن در مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرد: در دیدار با ملک عبدالله دوم مذاکراتی در خصوص گام‌های آتی که می‌تواند روند مذاکرات متوقف شده میان اسرائیل و فلسطین را به دلیل شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری به جریان بیندازد، انجام شد.


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تل‌آویو خواست تا برای برقراری صلح عادلانه روند شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند و به میز مذاکرات مستقیم باز گردد.


محمود عباس در خصوص پا برجا بودن معاهده اسلو میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی که در سال 1990 منعقد شد، اظهار کرد: اسلو پا برجا بوده و خواهد ماند، اسرائیل تلاش کرد که این معاهده را از بین ببرد، اما این معاهده همچنان پا برجاست و ما آینده خود را براساس آن بنا می‌کنیم.


عباس در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی برای شکایت از اسرائیل به دادگاه عالی کیفری بین‌المللی نرفته و مسوولان اسرائیلی را محاکمه نخواهیم کرد.


وی در خصوص اوضاع آوارگان فلسطینی در سوریه و کسانی که به اردن رفتند، تصریح کرد: هیچ قصدی برای انتقال این افراد به نوار غزه یا بخش دیگری وجود ندارم.


محمود عباس خاطرنشان کرد: وضعیت آنها همچون وضعیت برادرانشان در سوریه است و در صورت برقراری آرامش در سوریه آنها به خانه‌هایشان باز خواهند گشت.
 


نظر شما :