پاسخ سلطانیه به تهدید‌ نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۰۹۸۶۶ سرخط اخبار

نماینده دائم ایران در آژانس به تهدید‌ نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در شورای حکام مبنی بر ارجاع (دوباره) موضوع هسته‌یی ایران به شورای امنیت سازمان ملل پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به تهدید نماینده آمریکا در آژانس مبنی بر این‌که موضوع هسته‌یی ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد شد، گفت: در آستانه دور بعدی مذاکرات (ایران و آژانس) که محیطی آرام برای موفقیت آن ضروری است، نماینده آمریکا با لحنی تهدیدآمیز بر ارجاع موضوع (هسته‌یی) به شورای امنیت سازمان ملل سخن می‌گوید و اتحادیه اروپا نیز از آمریکا پیروی کرده و لحن خصمانه مشابهی را به کار گرفت که بسیار ناامید‌کننده است و چاره‌ای جز عمل متقابل ندارم.


وی خاطرنشان کرد: از آنها می‌خواهم که با سخنرانی‌های ناپخته و تحریک‌کننده، وضعیت را خراب‌تر نکنند. چرا آمریکا و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از گذشته عبرت نمی‌گیرند که ملت بزرگ ایران در طول قرن‌ها تمدنش تسلیم فشار نگشته است. من احساس شکست و سرخوردگی آنها را درک می‌کنم. از همین روی گفتم ما آماده هستیم به آنها برای یافتن یک راه‌حل آبرومندانه کمک کنیم.


سلطانیه با تاکید بر این‌که گفت‌وگو به شکل متمدنانه تنها راه‌حل است اظهار کرد: بنا بر این به آنها توصیه می‌کنم از میدان جنگ به میز مذاکره برگردند، زیرا در غیر این صورت اطمینان می‌دهم آنها بازنده خواهند بود.


نماینده ایران در آژانس با یادآوری سوء‌محاسبات آنها را در مورد پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش برای شکست ایران با تشویق و حمایت صدام، مجبور کردن ایران به تعلیق غنی‌سازی و استفاده ابزاری از شورای امنیت سازمان ملل افزود: همه این‌ها ثابت می‌کند که آن‌ها باید در رفتار و رویکرد خود تجدیدنظر کنند و رفتار سازنده‌تری داشته باشند.
 


نظر شما :