ترکیه در دسامبر مجهز می شود

۰۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۰۹۵۶۰ سرخط اخبار

منابع دیپلماتیک ترکیه امروز - یکشنبه - پیش بینی کردند که سامانه موشکی پاتریوت در اواسط ماه دسامبر ( آذر و دی ) در این کشور استقرار یابد.

 

این منابع دیپلماتیک با اشاره به درخواست ترکیه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز این کشور و سوریه و اعزام سریع هیاتی از ناتو برای تعیین محل استقرار این موشک ها به ترکیه اعلام کردند که این سامانه موشکی در اواسط دسامبر در ترکیه مستقر می شود.

به گفته این منابع دیپلماتیک، نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست خود موضوع استقرار سامانه های موشکی پاتریوت در مرز سوریه را مثبت ارزیابی کردند.

کشورهای آمریکا ، هلند و آلمان که عضو ناتو هستند و این سامانه را در اختیار دارند ، آمادگی خود را برای استقرار این موشک ها اعلام کردند.

منابع دیپلماتیک می گویند در حال حاضر این سووال مطرح است که این سامانه موشکی توسط چه کشوری راه اندازی و کنترل خواهد شد.

پایگاه خبری ˈزمانˈ پیش بینی کرده بود که با استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه، 250 تا 300 تن از نیروهای نظامی ناتو وارد ترکیه شوند.

این پایگاه خبری با اشاره به آمادگی آلمان برای اعزام 170 تن از نیروهای نظامی این کشور در پی استقرار موشک های پاتریوت به ترکیه نوشت: پیش بینی می شود که شمار بیشتری از نیروهای نظامی ناتو در ترکیه مستقر شوند.

پایگاه خبری زمان همچنین نوشت در پی درخواست ترکیه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز این کشور و سوریه هیات ناتو برای محل استقرار این موشکها به ترکیه سفر می کند.

در خواست ترکیه از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت با اعتراض شدید احزاب سیاسی ترکیه و دولت مسکو رو به رو شده است.

کارشناسان می گویند، سیستم موشکی پاتریوت ناتو در پایگاه ˈدیار بکرˈ که نزدیکترین پایگاه به سوریه است، مستقر خواهد شد.

 


نظر شما :