حمایت المرزوقی از حق هسته‌ای ایران

۰۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۰۹۵۴۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور تونس در دیدار معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «علی باقری» معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای دیداری دو روزه از تونس در این کشور به سر می‌برد، پنجشنبه شب در کاخ ریاست جمهوری قرطاج با «منصف المرزوقی» رئیس جمهور تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره موضوعات مورد علاقه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه فلسطین و سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور تونس در این دیدار با حمایت کامل از حق کشورمان در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، از برخورد دوگانه برخی قدرت‌های بین‌المللی در این خصوص انتقاد کرد.

در این دیدار همچنین دو طرف بر ضرورت حمایت مؤثر از مقاومت فلسطین در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

باقری در این دیدار اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه را تشریح و با اشاره به برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران، بر ضرورت توقف ارسال سلاح و تروریست به سوریه به منظور ایجاد زمینه مناسب برای ورود به مرحله سیاسی حل بحران تأکید کرد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی به تلاش‌های ایران در قالب همکاری چندجانبه با کشورهای مؤثر در منطقه از جمله مصر، ترکیه و روسیه برای پایان دادن به بحران و توقف درگیری‌های خونین در سوریه، از همکاری مشترک تونس و ایران در این زمینه استقبال کرد.

رئیس جمهور تونس نیز با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مواضع، بر مخالفت قاطع تونس با هرگونه دخالت خارجی در سوریه و نیز ضرورت اقدامات فوری برای جلوگیری از استمرار خونریزی در این کشور تأکید کرد.

کلید واژه ها: تونس


نظر شما :