واکنش یک مقام اردنی به پیشنهاد سفیر ایران

۰۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۰ کد : ۱۹۰۹۵۴۴ سرخط اخبار

یک منبع اردنی با رد جنجال برخی رسانه های معاند ایران گفت که هیچ کشوری چیزی را رایگان به دیگران نمی‌دهد و پیشنهاد ایران مورد بررسی عمیق قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری العرف‌الیوم اردن، یک منبع مطرح دولتی اردن اعلام کرد که این کشور در مورد درخواست سفیر ایران در امان این تصور را ندارد که ایران به مدت 30 سال می‌خواهد نفت رایگان به اردن بدهد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: در علم سیاست بین الملل معروف است که دولتی وجود ندارد که چیزی را به رایگان و بدون ما‌به‌ازا به طرف مقابل چیزی بدهد.

این منبع تاکید کرد که دولت با این پیشنهاد ایران به گونه‌ای تعامل خواهد کرد که در وهله اول منافع اردن تامین شود.

این منبع اردنی با قدردانی از ایران به علت مطرح کردن این پیشنهاد در این شرایط اقتصادی اردن گفت: البته ما باید در چارچوب چند موضوع با این پیشنهاد تعامل کنیم، از جمله در راستای ارتباط با کشورهای عربی ، آمریکا و کشورهای اروپایی و منافع آینده اردن.

رسانه های خبری اردن دیروز از قول «مصطفی مصلح‌زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن نوشتند که ایران آماده است دربرابر صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، تا 30 سال نفت مجانی در اختیار اردن قرار دهد.

مصلح‌زاده شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با برنامه «فی الصمیم» شبکه تلویزیونی محلی «جوسایت» یادآور شد که دستیابی به این توافق نیازمند مذاکراتی میان هیات‌های اردنی و ایرانی است تا درباره مراحل اجرایی به توافق برسند.

سفیر ایران همچنین گفت که روابط میان اردن و ایران پابرجاست و تهران تلاش می‌کند روابط دیپلماتیک و تجاری را میان دو طرف ارتقا دهد.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :