رییس‌جمهور عازم پاکستان شد

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۰۹۴۴۰ سرخط اخبار

رییس‌جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس D8 به میزبانی کشور پاکستان دقایق پیش عازم اسلام‌آباد شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد با بدرقه علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای کابینه،‌ تهران را به مقصد اسلا‌م‌آباد ترک کرد.


حضور در اجلاس سالانه D8 و سخنرانی در آن که با حضور روسای جمهور ایران‌، اندونزی،‌ پاکستان، بنگلادش، نیجریه، مالزی، مصر و ترکیه برگزار می‌شود، مهمترین برنامه رییس‌جمهور در این سفر خواهد بود.


دیدار سه‌جانبه روسای جمهور ایران، ‌ترکیه و مصر نیز از دیگر برنامه‌های این سفر است که موضوع اصلی این نشست،‌ بحث سوریه و بررسی راهکارهایی است که می‌تواند به حل بحران سوریه بیانجامد.


بر اساس این گزارش، قرار است توافقنامه‌های دوجانبه‌ای میان ایران و پاکستان به امضا برسد که این مساله به آماده بودن تفاهم‌نامه‌ها بستگی دارد.


دیدار‌های دوجانبه میان رییس‌جمهور و سایر روسای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز از دیگر برنامه‌های احمدی‌نژاد در این سفر است.


همراهان احمدی‌نژاد در این سفر، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور، حمید بقایی معاون اجرایی رییس‌جمهور، ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی وزیر اطلاعات هستند.
 


نظر شما :