تولیدوصادرات نفت ایران افزایش یافت

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۰۹۳۹۴ سرخط اخبار

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که نفت ایران علی رغم کاهش تولید در 7 ماه گذشته از ماه اکتبر (مهرو آبان )افزایش تولید داشته است.

به گزارش عصر ایران این نهاد بین المللی در گزارش جدید اعلام کرد که دلیل افزایش تولید نفت ایران از ماه اکتبر افزایش خرید نفت کره جنوبی و چین از ایران است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران و دور جدید تحریم های احتمالی علیه این کشور می نویسد این تحریم ها ممکن است به اقتصاد ایران صدمه بزند اما افزایش تحریم ها الزاما به معنای کاهش سهم ایران در بازار جهانی نفت نخواهد بود.

در این گزارش می نویسد : " وقتی خریداران عمده نفت ایران در آسیا هستند تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور می تواند بیشتر روی بخش مالی این کشور تاثیر گذار باشد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در ماه اکتبر در مقایسه با ماه های قبل تولید نفت ایران 70 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به 2 میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است.

صادرات نفت ایران نیز طبق این گزارش از 1 میلیون بشکه در روز در دو ماه گذشته به 1 میلیون و 300 هزار بشکه در ماه اکتبر افزایش یافته است.

طبق این گزارش خرید بیشتر نفت ایران از سوی کره جنوبی و چین دلیل اصلی افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران بوده است و در ماه اکتبر ایران توانسته از طریق افزایش فروش نفت 900 میلیون دلار درآمد نفتی بیشتری کسب کند.

کلید واژه ها: ماه اکتبر تحریم اکتبر بشکه بین المللی


نظر شما :