ارتش سوریه آتش بس اعلام کرد

۰۵ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۰۸۳۸۲ سرخط اخبار
ستاد کل ارتش سوریه پذیرش آتش بس را از صبح فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده در این کشور اعلام کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم این  آتش بس به مناسبت عید قربان و تعطیلات این عید در سوریه به دنبال پیشنهاد اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام شد.
 
ارتش سوریه تاکید کرد که در این ایام پاسخ به هرگونه حمله تروریست ها به شهروندان و نیروهای دولتی و اموال عمومی و خصوصی و بکارگیری خودروهای بمب گذاری شده  را برای خود محفوظ می دارد.
 
بیانیه ارتش سوریه همچنین تاکید کرد که مانع هرگونه تلاش برای تقویت مواضع نیروهای تروریستی ، کمک رسانی با نیرو و یا تجهیزات به آنان و همچنین فعالیت از طریق کشورهای همجوار برای تردد تروریست ها از مرزهای مشترک خواهد شد
 
گروههای مسلح سوریه نیز اعلام کردند که با برقراری آتش بس از جمعه (۲۶ اکتبر) تا دوشنبه (۲۹ اکتبر) موافقت می کنند، اما حق پاسخ به حملات را برای خود محفوظ نگه می دارند.
 
اخضر ابراهیمی روز گذشته در نشستی که با " نبیل العربی " دبیرکل اتحادیه عرب و " جیمی کارتر " رئیس جمهور اسبق آمریکا در قاهره داشت، اعلام کرد که سوریه برقراری آتش بس در روزهای عید سعید قربان را پذیرفت و این اقدام نشان از علاقمندی دو طرف برای فراهم کردن زمینه مساعد جهت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای جلوگیری از خونریزی های بیشتر در سوریه است.
 
اخضر ابراهیمی در عین حال، آتش بس را گامی کوچک در مسیر حل بحران سوریه توصیف کرد. 

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :