حملاتی که امریکا را عاجز کرد

۲۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۷:۱۸ کد : ۱۹۰۸۱۷۲ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا روز گذشته مجددا اعلام کرد که هکرها همچنان به حملات خود به رایانه های ایالات متحده در بخش های مختلف حمله می کنند.

به گزارش خبرگزار مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، "لئون پانتا" دیروز جمعه اعلام کرد که فضای سایبر میدان جنگ آینده خواهد بود و پس از حمله هکرها به موسسات مالی و بانک های آمریکا، این حملات هم اکنون به سوی دیگر سیستم های دولتی هدایت شده اند.

بر اساس این گزارش، در هفته های گذشته بانک ها و موسسات مالی آمریکا از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته و واشنگتن مدعی است که هکرهای ایرانی در پس حملات سایبری به موسسات مالی آمریکا بوده اند.

وزیر دفاع آمریکا که در ویرجینیا و در جمع یک گروه اقتصادی سخن می گفت در ادامه افزود: ما هم اکنون در فضای سایبر با تهدید جنگ مواجه هستیم. این فضایی است که ما باید به دقت آن را زیر نظر داشته باشیم. این فضا میدان جنگ آینده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که قبلا گفته ام حملاتی علیه کشور ما در جریان است؛ این حملات شامل حملات سایبری به موسسات مالی هستند. آمریکا در هر روز با صدها هزار حمله سایبری مواجه می شود.

پانتا در سخنان دیروز خود اشاره ای به این نکته نکرد که حملات سایبری علیه رایانه های آمریکا از سوی چه کشوری هدایت می شوند، اما در هفته گذشته و همچنین هفته های قبل گزارش هایی منتشر شده بود که در آن مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند هکرهای ایرانی به سیستم های امریکا حمله کرده اند. 

به نوشته هاآرتض، این سخنان پانتا یک هفته پس از آن ایراد می شود که وی در نیویورک سیاست اصلی آمریکا در مورد امنیت سایبر را تشریح کرد و گفت که ارتش امریکا می تواند برای در امان ماندن از تهدیدات حملات سایبری دست به حملات پیش دستانه بزند.

در همین رابطه گروهی که خود را "مبارزین سایبرعزالدین قسام" نامیده اند مسئولیت حملات به رایانه های آمریکا را برعهده گرفته و اعلام کرده اند که این حملات را در اعتراض به انتشار فیلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص) انجام داده اند.


نظر شما :