شما به روسیه نیاز دارید آقای رامنی

۲۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۵:۵۳ کد : ۱۹۰۸۱۵۹ سرخط اخبار

خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ نوشت: هرچند ˈمیت رامنیˈ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روسیه را دشمن شماره یک کشورش می خواند اما در صورت پیروزی در انتخابات ناگزیر خواهد بود، لحن تند خود را در قبال مسکو ملایم تر کند.

 

در این گزارش آمده است: به رغم آنکه وی وعده داده در مقابل ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه مقاومت خواهد کرد، اما در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور متوجه خواهد شد، به کمک های مسکو نیازمند است.

در این گزارش آمده است: روسیه نقش مهمی در تسهیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ایفا می کند. کاخ سفید همچنین به دلیل امتیاز وتوی مسکو در شورای امنیت سازمان ملل، به همکاری کاخ کرملین برای جلوگیری از به بن بست رسیدن اقدامات آمریکا در این شورا نیازمند است.

آسوشیتد پرس در ادامه افزود: در حالیکه رامنی ˈباراک اوباماˈ را به خاطر سیاست هایش در زمینه ارتباط با روسیه نکوهش کرده، اما تاکنون درباره خط مشی خود در این زمینه توضیح دقیقی ارائه نکرده است.

با توجه به منافع آمریکا در روابط و همکاری با روسیه، برخی تحلیلگران معتقدند، رامنی احتمالا در صورت ورود به کاخ سفید مجبور خواهد شد لحن لفاظی هایش را تعدیل کند
 


نظر شما :