نظامی ارشد رژیم مبارک به امارات گریخت

۲۰ مهر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۹۰۷۸۶۲ سرخط اخبار
منابع خبری روز پنجشنبه از فرار سپهبد سامی عنان معاون سابق شورای عالی نیروهای مسلح و رئیس ستاد ارتش مصر به امارات متحده خبر دادند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم دستگاه قضایی مصر شهریور گذشته کیفرخواستی را تقدیم دادگاه نظامی کرد که در آن محمد حسین طنطاوی رئیس شورای عالی نیروهای مسلح و سامی عنان رئیس سابق ستاد ارتش به کشتن تظاهر کنندگان در انقلاب 25 ژوئیه این کشور متهم شده اند.
 
علاوه بر این دادستانی مصر شکوائیه دیگری را به دادگاه قضایی ارائه کرد که در آن سامی عنان به کسب درآمد غیرمشروع متهم شده و در آن آمده است، عنان به طور غیرقانونی در منطقه مرفه نشین قاهره یک قطعه زمین را تصاحب کرده که براساس قوانین مصر این اقدام کاملا غیر قانونی بوده است.
 
پیش از این نیز تعدادی نظامی و شخصیت های سیاسی رژیم حسنی مبارک  به دلیل وارد شدن اتهام هایی مبنی بر دست داشتن در کشتار مردم ، فساد و حیف و میل بیت المال به خارج و بخصوص امارات متحده عربی گریخته اند.
 
در راس این افراد " احمد شفیق"  آخرین نخست وزیر رژیم مبارک و نامزد رقیب محمد مرسی در انتخابات مصر قرار دارد که به محض اعلام شکست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رهسپار امارات شد و بارها از تلاش برای تشکیل حزب سیاسی و بازگشت به مصر سخن گفته است.
 
برخی منابع اعلام کرده اند که شفیق اکنون مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی شده است.
 
به گفته منابع سیاسی رئیس امارات متحده عربی قصد دارد از تجربیات شفیق نظامی کهنه کار مصری در تشدید سرکوب مخالفان در امارات ، استفاده کند.

کلید واژه ها: مصر امارات امارات متحده عنان سیاسی


نظر شما :