۵۰ اخطار هوایی در زمان اجلاس غیرمتعهدها

۰۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۰۷۱۳۵ سرخط اخبار
در جلسه علنی امروز خانه ملت، رییس مجلس از نمایندگان جانباز و فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیاء تقدیر کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم تقدیر از برخی نمایندگان جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین برخی فرماندهان جانباز قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
 
در این مراسم سرتیپ احمد کریمی، سرتیپ شاهرخ شهرام و سرتیپ سید اسماعیل موسوی و دریادار حسین اشرفی به همراه مجتبی رحماندوست، غلامعلی جعفرزاده و بهرام میرانپور در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفتند و لاریجانی با اهدای لوح یاد بود از آنان تقدیر کرد.
 
در ادامه جلسه علنی امروز امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء گزارشی از عملکرد این قرارگاه به نمایندگان مجلس ارائه کرد. در ذیل اهم صحبت های وی می آید؛
 
- 8 سال جنگ ناجوانمردانه به کشورمان تحمیل شد آن هم در برهه ای از زمان که انقلاب اسلامی با حماسه ملت سلحشور و آزاده و دین محور ملت اسلامی و با رهبری بنیانگذار انقلاب تازه متولد شده بود مقاومت تحسین برانگیز آحاد مردم با ایمان بخصوص نیروهای مسلح، ارتشی و سپاهی در برابر استکبار جهانی صحنه های بی بدیل از شهادت ایثار و مقاومت را خلق نمود.
 
این صحنه های اعجاب برانگیز و حیرات آور طبق فرمایشات امام راحل به جز برهه ای کوتاه از صدر اسلام همانند ندارد و نسل جوان نیروهای مسلح بویژه ارتش امروز وارث و رهپوی این تاریخ پرافتخار است.
 
-  با پیشرفت علوم و فناوری در هوا و فضا و افزایش چشمگیر تهدیدات هوایی بر علیه منابع حیاتی و حساس کشورها، توجه به اهمیت پدافند هوایی قوت گرفت و ایران نیز از سال 1312 از تجهیزات توپخانه ای ضدهوایی در نیروی زمینی بهره جست تا نهایتا با گسترش و توسعه عرصه پدافند هوایی این یگان از نیروی زمینی منتزع و به نیروی هوایی پیوست.
 
-   قبل از انقلاب با توجه خرید تسلیحات پیشرفته هوایی از آمریکا و کشورهای اروپایی کارکنان عمدتا برای آموزش به کشور مذکور اعزام می شدند. لیکن هدف از این آموزش ها ارائه آموزش های کیفی به کارکنان نبوده و نتیجتا عمده امور تعمیراتی، نگهداری و استفاده از تجهیزات توسط مستشاران خارجی صورت می پذیرفت. شاه دست نشانده به عنوان ژاندارم منطقه در خدمت آمریکا استکبار جهانی بود.
 
-   فرماندهی پدافند هوایی در دوران سازندگی تا سال 1387 در راستای تقویت بنیه دفاعی خود اقدامات زیاد وشایسته ای از حیث رسیدن به خودکفایی در تعمیر، نگهداری و بهینه سازی تجهیزات پدافندی به انجام رسانده است. 
 
-با تغییر ماهیت تهدیدات و مشخصات نبردهای آینده در سال 1387 با ابلاغ فرمان حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای پدافند هوایی از نیروی هوایی منتزع شده و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تحت تابعیت ارتش جمهوری اسلامی در 10 شهریور همان سال تشکیل گردید.
 
-   براساس ماموریت ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا قرارگاه پدافند هوایی ماموریت دارد دفاع مستمر، موثر و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت های پدافند هوایی کشور در برابر هر نوع تهدید در قالب شبکه یکپارچه با تاکید بر اصل پدافند زمین پایه ایجاد نماید. 
 
-   ده ها مورد طرح غرورانگیز طرح ولایت جهت تامین پوشش هوا فضایی مناطق موردبازدید مقام معظم رهبری، انجام رزمایش های سراسری با مشارکت تمامی یگان های پدافند هوایی نیروهای مسلح در گستره کل کشور، اجرای رزمایش های منطقه ای براساس سناریوهای واقعی پیش بینی شده به منظور ارتقای سطح آمادگی رزمی کارکنان و تجهیزات پدافندی، اجرای مبتکرآمیز، مفتخرانه و هوشمندانه و منسجم عملیات دستگیری ریگی ملعون، تامین پدافند هوایی میادین تست تجهیزات راهبردی کشور نظیر سکوی پرتاب ماهواره، موشک ها و سامانه های زمین به هوا و مانند آنها...از مهمترین اقدامات پدافند هوایی کشور طی چهارسال اخیر بوده است.
 
-    در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران بیش از 50 مورد اخطار هوایی به هواپیماهای فرامنطقه ای و منطقه ای داشتیم که قصد تقرب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

کلید واژه ها: پدافند هوایی


نظر شما :