فرمانده سپاه: خشم مسلمانان، مجوزی برای کشتن سفرا نیست

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۸ کد : ۱۹۰۶۸۹۰ سرخط اخبار

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت فیلمی که اخیرا در اینترنت پخش و در آن به پیامبر اسلام (ص) توهین شده است ابراز تاسف کرد و گفت: این اقدام موهن صهیونیستی ـ آمریکایی در ساخت فیلم ضداسلامی و توهین به پیامبر (ص) مایه تاسف است و آن را محکوم می کنیم.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا ، سردار محمدعلی جعفری در نشست خبری صبح امروز خود در تهران اظهار کرد: ماهیت انقلاب اسلامی طوری است که نه با جنگ و نه با خشونت و تهدید و توهین به مقدسات دین اسلام و شخصیت های برجسته آن متوقف نخواهد شد، بلکه این اقدامات به ضد خود تبدیل می شود و انقلاب اسلامی هیچگونه تهدید و توهین و خشونت را برنمی تابد، بلکه اینها تبدیل به انرژی برای استمرار و ادامه انقلاب می شود و پیشرفت انقلاب نیز به همین گونه بوده است.

جنگ علیه ایران، به ضد آن تبدیل می شود

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس جهانیان تجربه کردند که جنگ علیه ایران اسلامی و انقلاب به ضد آن تبدیل می شود؛ چنانچه دوران دفاع مقدس بهترین فرصت برای رساندن پیام انقلاب و ارزش های آن یعنی ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز، به دنیا رسانده شد و این تهدیدها و خشونت ها نیز همان ماهیت را دارد و انقلاب نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه در ادامه، به سالروز 26 شهریور اشاره کرد و گفت: 26 شهریور سالروز صدور فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه علاوه بر نیروهای سه گانه ارتش است. این فرمان برای دفاع از جمهوری اسلامی و مقابله با تهدیدهای دشمنان صادر شد.

سپاه برای دفاع سخت در اوج قدرت قرار دارد

جعفری با اشاره به اینکه "امروز 27 سال از آن حکم می گذرد"، تاکید کرد: امروز سپاه برای ابعاد مختلف دفاع سخت، در اوج قدرت قرار دارد و در طول 27 سال آمادگی های بسیار خوبی ایجاد شده است و با مجهزترین و پیشرفته ترین سلاح ها و امکانات به انجام وظایف خود می پردازد؛ البته با توجه به مباحث نرم افزاری که تجربه کرده ایم و همین طور از جریانات اطراف منطقه شاهدیم که امروز سپاه در اوج آمادگی برای مقابله با تهدیدات قرار دارد.

وی اضافه کرد: در دوران پس از جنگ و در دوره رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، نیروهای قدس سپاه برای فعالیت های برون مرزی و بسیج نیز به نیروهای سه گانه اضافه شد و از آنجا که تهدیدها علیه انقلاب اسلامی همواره جدی بوده و هست، سپاه باید آمادگی های خود را توسعه می داد که در این سال ها بسترهای آن را فراهم کرده است و همچنان بر آمادگی های خود می افزاید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات تصریح کرد: البته ماهیت تهدیدها امروز در ابعاد اطلاعاتی و جنگ های نرم و نیمه سخت است و ساختار مقابله با این تهدیدها نیز در سپاه فراهم شده و سپاه آمادگی همه جانبه برای دفاع از انقلاب اسلامی را دارد و ظرفیت های لازم را برای این منظور ایجاد کرده است.

جعفری اضافه کرد: امیدوارم تهدیدها علیه انقلاب اسلامی که بیشتر جنگ های نرم و نیمه سخت است و سپاه آمادگی مقابله با آنها را دارد، به وقوع نپیوندد و دشمنان هم از آمادگی سپاه اطلاع دارند و این مهم ترین عامل بازدارنده برای آنهاست.

وی در ادامه صحبتهای خود، هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان دوران جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

اسرائیل به آخر خط رسیده است

به گزارش ایسنا، فرمانده کل سپاه در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره تهدیدات اسرائیل علیه ایران و اختلافات این رژیم با آمریکا در مورد حمله نظامی به کشورمان گفت: رژیم غاصب اسرائیل به آخر خط رسیده است. اقتدار نظام اسلامی و گسترش بیداری اسلامی در جهان و بویژه منطقه، رژیم صهیونیستی را هراسان کرده است و این رژیم هیچ چاره ای نمی بیند جز اینکه با تهدید و فشار نظامی بخواهد مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کند.

اسرائیل نمی تواند آمریکا را برای حمله به ایران همراه کند

وی با بیان اینکه "رژیم صهیونیستی به شدت از آینده نگرانی دارد و تلاش می کند آمریکا را برای اقدام نظامی علیه ایران همراه کند"، افزود: برآورد ما این است که در این کار موفق نمی شود و عاقبت این امر نیز کاملا مشخص است. آمریکا آسیب پذیری بالایی دارد و نیروگاه و پایگاه های آن در تیررس توان موشکی سپاه است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت هایی که مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی دارند، این امر موجب بازدارندگی آنهاست و مجوز اقدام نظامی علیه ایران برای آنان صادر نمی شود. اقدام نظامی علیه ایران نه تنها بدون نتیجه خواهد بود و حتی خسارت ها و پیامدهای نگران کننده ای برای آنان به دنبال خواهد داشت.

بعید می دانم تهدیدات علیه ایران را عملی کنند

وی درباره اختلاف کاخ سفید با رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران نیز تصریح کرد: در این بین حالت دوگانه ای وجود دارد؛ بسیاری از کارشناسان و سران رژیم صهیونیستی با حمله نظامی به ایران مخالفند و بعید می دانیم که دست به این کار بزنند؛ البته بخشی از تهدیدات آنان نیز جنگ روانی است تا بتوانند در کنار تحریم ها و فشارهای اقتصادی به نتیجه برسند و با مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که در عرصه انرژی آمریکا با آن مواجه است بعید می دانیم این تهدیدات به وقوع بپیوندد.

خشم مسلمانان از اهانت به پیامبر، مجوزی برای کشتن سفیران کشورها نیست

جعفری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه "آیا خشم مسلمانان نسبت به اهانت به پیامبر اسلام، مجوز کشته شدن سفیران کشورها را صادر می کند؟" گفت: قطعا چنین مجوزی صادر نمی شود و درست هم نیست اما به هر حال احساسات مسلمانان جریحه دار شده است و تنها کاری که می توانستند انجام دهند این بود که اعتراضات خود را به سفارتخانه ها ببرند. در این اعتراض ها خشونت هایی نیز اتفاق افتاده است اما مساله اینجاست که در هیچ کجا کسی سراغ ندارد که یک مسلمان به دین مسیح یا حضرت مسیح یا دین یهود توهین کرده باشد. توهین هایی را که علیه مسلمانان انجام می شود، به عنوان آزادی بیان قلمداد می کنند اما ما مطمئنیم که این کارها با برنامه ریزی قبلی انجام می شود اما مطمئن باشند که نتایج عکس به دنبال خواهد داشت و هرچه بیشتر موجب اثبات حقانیت انقلاب اسلامی خواهد شد.

ایران حمله پیش دستانه نمی کند

فرمانده کل سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه المنار درباره اینکه "با توجه به تهدیدات اسرائیل علیه ایران، آیا امکان تهاجم نظامی پیش دستانه از سوی ایران وجود دارد یا نه؟" تاکید کرد: پاسخ پرسش شما منفی است.

وی تصریح کرد: ایران با توجه به ظرفیت ها و توانایی هایی که نسبت به استمرار هر نوع جنگی دارد و عقبه ای که در جهان و به ویژه از سوی مسلمانان برخوردار است، نیازی به اقدام پیش دستانه برای جلوگیری از حمله نظامی ندارد و اصلا آن را مجاز نمی دانیم.

جعفری خاطرنشان کرد: توانایی ایران، هم از نظر سرعت و هم شدت عمل و آگاهی دشمنان از این توانمندی، مهم ترین عامل بازدارندگی آنان از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.

تعدادی از نیروهای قدس سپاه در سوریه حضور دارند

وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از حضور نیروهای سپاه در سوریه نیز گفت: همه می دانند که سپاه واحدی به نام نهضت های اسلامی داشته و دارد که با هدف کمک به مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی تشکیل شده است و در این راستا حرکت می کند. از زمانی که نیروی قدس تشکیل شده است، این نیرو با هدف حمایت از ملت های مظلوم و بویژه مسلمان بوده است. تعدادی از نیروهای قدس نیز در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این کشور نیست.

به سوریه کمک فکری و اقتصادی می کنیم، نه کمک نظامی

فرمانده کل سپاه افزود: اگر میان حضور کشورهای عربی و غیرعربی مقایسه کنیم، خواهیم دید که ایران چنین حضوری در سوریه ندارد. ما کمک های فکری و مشاوره ای به سوریه به عنوان حلقه مقاومت که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، داریم و ایران به این مساله و کمک به آن افتخار می کند. سپاه هرگونه مساعدت فکری و حتی حمایت اقتصادی انجام می دهد اما حضور نظامی ندارد و این در حالی است که برخی از کشورها از حمایت ترور در این کشور ابایی ندارند. البته ما این مساله را به شدت محکوم می کنیم و آن را قبول نداریم.

جعفری در برابر پرسش دیگری درباره اینکه "با توجه به وجود موافقتنامه امنیتی میان ایران و سوریه، آیا در صورت حمله نظامی به سوریه، ایران از این کشور حمایت نظامی خواهد کرد؟" پاسخ داد: این مساله بستگی به شرایط دارد. اینکه الان به طور قطع بگویم که چنانچه به سوریه حمله نظامی شود ایران نیز حمایت نظامی می کند، مشخص نیست و کاملا به شرایط بستگی دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره توان دفاعی سپاه و نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: توان نظامی که نیروهای سه گانه سپاه دارند، در کنار نیروهای برداران ارتش توان بسیار بالا و خوبی را فراهم کرده است. توانایی های ما در نیروهای سه گانه در ارتش و سپاه مکمل یکدیگر است و برخی از ماموریت ها نیز در عرصه های دریایی و هوایی میان ما نیروهای ارتش تقسیم شده است. البته در نیروی زمینی با توجه به استعدادهایی که به لحاظ کمی دارایم، نیروی زمینی ارتش و سپاه موازی یکدیگر هستند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما در عرصه های موشکی نیز از توانمندی های بسیار بالایی برخورداریم و هر نوع توانمندی که در بحث موشکی مدنظر داشتیم، در برد مجاز یعنی زیر دو هزار کیلومتر دست یافته ایم.

وی افزود: در بخش راکت ها نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و دقت آنها کمتر از 50 متر است. در سیستم پدافندی و راداری نیز سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پیشرفت های خوبی داشته است و اخیرا سامانه پدافندی رعد که از سامانه های مشابه خود بالاتر است، در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری در پاسخ به پرسش دیگری درباره هواپیماهای بدون سرنشین اظهار کرد: در زمینه پهپادها نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است. پروژه هواپیمای بدون سرنشین شاهد 122 با قابلیت مداوم پروازی 24 ساعته و قابلیت شناسایی و ماموریت رزمی به نتیجه رسیده است و در خط تولید است و همچنین می تواند در صورت نیاز، عملیات انجام دهد و موشک خاصی را که بر روی آن نصب می شود شلیک کند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: تمامی فناوری ها و تجهیزات در کنار نیروهای انسانی معتقد و مومن در سپاه با روحیه بسیجی توانمندی منحصر به فردی در سپاه ایجاد کرده است که امیدواریم این توانمندی ها روز به روز بیشتر شود. البته آنچه در کنار توانایی مادی مهم است وجود معنویت و انگیزه است که در دفاع مقدس اصلی ترین عامل موفقیت ما همین ایمان و انگیزه بود.


نظر شما :