زرداری: جاسوس «سیا» را تحویل نمی‌دهیم

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۰۶۸۸۸ سرخط اخبار

«آصف علی زرداری» در دیدار با نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان و پاکستان ضمن محکوم کردن فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، تأکید کرد که جاسوس «سیا» را تحویل نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «مارک گراسمن» نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان و پاکستان عصر روز گذشته با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که در این دیدار زرداری بار دیگر بر توقف بی قید و شرط حمله پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان تأکید کرد و گفت: ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هیچ تأثیری بر نابودی تروریسم نداشته است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری پاکستان، زرداری از گراسمن خواست تا آمریکا به دنبال راه دیگری برای مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم در منطقه باشد.

«فرحت الله بابر» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری پاکستان در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور پاکستان در این دیدار غم و اندوه خود را نسبت به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) اعلام کرد و خواستار جلوگیری از حدوث اتفاقات مشابه ساخت این فیلم شنیع شد.

گفته می شود زرداری خطاب به گراسمن اعلام کرده است که آمریکا باید جلوی اعمالی که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم در دنیا می شود را بگیرد.

گراسمن همچنین روز گذشته با «راجا پرویز اشرف» نخست وزیر پاکستان دیدار و بر سر مسائل منطقه ای از جمله مسئله افغانستان گفت وگو کرد.

روزنامه «نوای وقت» به نقل از منابع آگاه نوشت: اشرف در این دیدار با اشاره به سفر خود به افغانستان و دیدار با «حامد کرزی» و «دیوید کامرون» در «کابل» اظهار امیدواری کرد تا پاکستان به کمک جامعه بین المللی بتواند نقش مثبتی را در جهت پایداری صلح در افغانستان ایفا کند.

منابع آگاه می گویند در این دیدارها گراسمن ضمن تأکید بر آزادی «شکیل افریدی» متهم اصلی در ماجرای قتل «اسامه بن لادن»، رهایی وی را عاملی مهم در جهت گسترش روابط میان اسلام آباد و واشنگتن دانسته با این حال مقامات پاکستانی به شدت درخواست آزادی افریدی از حبس را رد کرده اند.

مارک گراسمن در سفری 2 روزه و به منظور گفت وگو با مقامات پاکستانی روز گذشته وارد اسلام آباد شده و علاوه بر رئیس جمهور و نخست وزیر با وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

کارشناسان پاکستانی بر این باورند که هدف از سفر وی به پاکستان رایزنی با مقامات این کشور برای حضور مؤثر در مذاکرات «صلح» میان طالبان و آمریکا است.


نظر شما :