تمدید معافیت 11 کشور از تحریم نفت ایران

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۰۶۸۲۶ سرخط اخبار

آمریکا در اقدامی که نشانه دیگری از شکست تحریم ها علیه صادرات نفت ایران است، معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی خریدار نفت ایران را از تحریم های مالی خود تمدید کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این تمدید معافیت به معنی این است که این 11 کشور به مدت 180 روز دیگر می توانند به خرید نفت ایران ادامه دهند، بدون اینکه از نظام مالی آمریکا محروم شوند.


وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که معافیت 10 کشور اروپایی بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و انگلیس را از تحریم های مالی خود تمدید می کند.


براساس قانونی که رییس جمهور آمریکا در سال 2011 امضا کرد، این معافیت که به تمام خریداران عمده نفت ایران اعطا شده، باید هر شش ماه یک بار مورد بررسی قرار گیرد.


آمریکا همچنین در 11 ژوئن(تیر) گذشته کره جنوبی و هند را از تحریم های مالی خود معاف کرد و انتظار می رود معافیت آنها در ماه دسامبر(آذر) تمدید شود.


به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ژاپن سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، اقدامات قابل توجهی را در زمینه کاهش واردات نفت از ایران اتخاذ کرده است.


ژاپن در ماه مارس اولین خریدار آسیایی نفت ایران بود که در ماه مارس گذشته از تحریم های مالی آمریکا علیه مشتریان نفت ایران معاف شد.
 


نظر شما :