لاوروف: گزینه جز مذاکره با ایران نداریم

۲۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۲ کد : ۱۹۰۶۷۴۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تنها راه برای حل مسائل پیرامون برنامه هسته ای ایران مذاکره است، یادآور شد که تهدید و تحریم های یک جانبه تنها به تلاش های بین المللی در این زمینه آسیب می رساند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه راه حلی بجز ادامه مذاکرات برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران و کره شمالی نمی بیند و معتقد است که تهدید و تحریم های یک جانبه به تلاش های بین المللی در این خصوص آسیب خواهد رساند.

لاوروف امروز چهارشنبه در سخنرانی در نشست وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مشارکت و اقدامات اعتماد برانگیز در آسیا گفت: اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران و همچنین مسائل مربوط به گسترش هسته ای در شبه جزیره کره در حال حاضر از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار بین المللی بشمار می روند. ما هیچ گزینه ای برای حل و فصل این مسائل بجز از طریق مذاکرات در چارچوب ساختارهای تشکیل شده نمی بینیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: این تنها راه برای بدست آوردن موافقت مقامات تهران و پیونگ یانگ در راستای برطرف کردن نگرانی های جامعه بین المللی در این خصوص است.

به عقیده لاوروف، استفاده از تهدید که تنها بر وخامت اوضاع می افزاید و یا اعمال تحریم های یک جانبه به تلاش های بین المللی برای حل و فصل این مسائل آسیب خواهد رساند.

وی در عین حال یادآور شد: خطر این گونه اقدامات بسیار زیاد است و باید همه تلاش ها روی این متمرکز شود تا بهانه ای برای مقابله هسته ای وجود نداشته باشد. در این خصوص کنفرانس مشارکت و اقدامات اعتمادبرانگیز در آسیا می تواند نقش مثبتی ایفا کند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی تحت پوشش توسعه برنامه هسته ای صلح آمیز متهم می کنند، در حالیکه مقامات تهران بارها این اتهامات را رد کرده اند.


نظر شما :