اشتباه دیپلماتیک درباره ایران

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۰۶۵۸۱ سرخط اخبار

یک استاد تاریخ بین الملل دانشگاه اقتصاد لندن با اشاره به تحصیلات آکادمیک خود درباره ایران، اقدام اخیر دولت جوزف هارپر نخست وزیر کانادا را کوته بینانه توصیف کرد و افزود: به نظر من تصمیم قطع روابط از سوی اتاوا اشتباه بسیار بد دیپلماتیک در تعامل با تهران است.
به گزارش خبرگزاری مهر، "رایان گیبسون" استاد دانشکده تاریخ بین الملل دانشگاه اقتصاد لندن در نامه آی که برای روزنامه کانادایی 'گلوب اند میل ارسال کرده، اقدام اخیر اتاوا در قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را "اشتباه بسیار بد دیپلماتیک در تعامل با ایران" دانست.

وی در این نامه تاکید می کند: به عنوان یک کانادایی و شخصیت آکادمیک که درباره ایران مطالعاتی داشته ام، باید بگویم تصمیم قطع روابط با ایران هیچ مفهوم و مبنای خاصی ندارد.

گیبسون در ادامه می افزاید: به طور حتم این تصمیم بر مبنای تفکرات کوته بینانه دولت هارپر اتخاذ شده که در آن به مصالح بین المللی کانادا توجهی نشده است.

این استاد کانادایی با اشاره به قطع بودن روابط دیپلماتیک آمریکا و انگلیس با ایران، تاکید کرد:  اگر اتاوا تصمیم قطع روابط را بر مبنای اقدامات آمریکا و انگلیس گرفته باشد، مرتکب اشتباه شده و این تصمیم شاید یکی از نسنجیده ترین تصمیمات در عرصه نوین بین المللی است.

 


نظر شما :