تحریم‌های بیشتری علیه ایران و سوریه در راه است

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۰۶۵۷۳ سرخط اخبار

اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه سوریه و ایران است.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه سوریه و ایران است. وی این اقدام را نه تنها بررسی راه های جدید برای تحریم های بیشتر، بلکه اطمینان یافتن از کارایی تحریم های پیشین اعلام کرده است.


اشتون به این موضوع اشاره کرده است که تحریم سوریه با هدف پایان به خشونت ها و جنگ داخلی در این کشور و تحریم ایران نیز با هدف جلوگیری از ادامه برنامه های هسته ای صورت پذیرفته است.روز جمعه نیز وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس حمایت خود را از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران اعلام کردند.


اشتون در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در قبرس به خبرنگاران اعلام کرد:« ما به طور مستمر نحوه اجرای تحریم ها را زیر نظر داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اطمینان پیدا کنیم ایران به تمام تعهداتش در خصوص برنامه هسته ای خود پایبند است.  ایران باید این موضوع را به اثبات برساند که برنامه غنی سازی این کشور تنها دارای ابعاد صلح آمیز است. ما با مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ایران در تماس دائم هستیم تا در خصوص پیشبرد مذاکرات با یکدیگر به توافق برسیم.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص بحران سوریه نیز به این موضوع اشاره کرد که بشار اسد باید از قدرت کنار برود و اتحادیه اروپا از اخضر الابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به طورکامل حمایت به عمل می آورد. اشتون از گروه های مخالف سوری نیز خواست که یک جبهه متحد را علیه بشار اسد شکل دهند. وی همچنین اعلام کرد که اولویت اصلی اتحادیه اروپا وضعیت آوارگان سوری است. اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که 76 میلیون دلار کمک های بشردوستانه به آوارگان سوری اختصاص داده است.


در مقابل، روسیه و چین بارها اعلام کرده اند که هر گونه طرح دولت های غربی و عربی برای تحریم دولت بشار اسد را وتو خواهند کرد.


 


نظر شما :